Как да мотивирате служителите след съкращения във фирмата
Хиляди мениджъри са изправени редовно пред предизвикателството да мотивират служителите си, след като са направили съкращения. Как да се реагира, когато са останали по-малко служители във фирмата, при това разстроени от случилото се с колегите им, а работата е много и не може да чака?
Има няколко мениджърски подхода, които могат да мотивират в този случай.
Вижте кои са:
1. Важно е мениджърите да се срещнат лично с малки групи служители и да им обяснят каква е настоящата ситуация, защо са били предприети мерките да се съкратят хора и от какво се нуждае фирмата, за да оцелее. Служителите ще се успокоят, ако се дискутира с тях разпределението на работата, изпълнявана досега от колегите им. Спускането на решения „отгоре” не е добър избор.
2. Прекрасно би било, ако мениджърът може да покаже искрено съчувствие към ситуацията с уволнените. Фирмата наистина продължава напред и без тях, но е добре, ако съчувствието продължи повече от една седмица след тръгването им. Разговорите с останалите служители са важни. Колкото повече те говорят и изразяват емоциите си, толкова по-добре!
3. Полезно е, ако ръководството се възползва от правомощията си не само за да взема болезнени решения, но и да помага. Шефовете могат да определят новата йерархия и приоритети така, че да се оптимизира работната сила и да се премахнат част от задълженията и отговорностите, които сега вече ще пренатоварят хората.
4. Хубаво е, ако мениджърите се фокусират върху позитивното. Служителите трябва да знаят как съкращенията ще доведат до напредък във фирмата в краткосрочен план.
5. Останалите назначени трябва да почувстват, че има капитан на борда не само в буря, но и в спокойно море. С други думи, останалите след съкращенията ще бъдат мотивирани, ако шефът е непрекъснато насреща при въпроси, свързани с промените в задълженията и професионалното им бъдеще.
По материали на OpenForum
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.