Пагубните управленски поведения, които трябва да избягвате
Основната причина служителите да напускат работното си място е слаб или пък лош мениджмънт. Почти всеки работещ може да подкрепи това твърдение. Никога не съм се оттегляла от поста си заради ниско заплащане, а защото ръководителят ми ме е принуждавал. Опитът ми сочи, че съществуват 7 особено зловредни управленски поведения, които подтикват талантливите кадри да потърсят късмета си другаде. Ето кои са те:
1. Не спазвате обещанията си
Ако не държите на думата си, как може да очаквате другите да държат на своята? Това поведение поражда култура, толерираща липсата на отговорност в екипа. А липсата до отговорност води до слабо представяне. Просто е - когато не спазвате обещанията си, губите доверието на хората си.
2. Не обръщате внимание на слабите служители
Слабите служители демотивират силните; влияят на останалите членове на екипа и на успеха му като цяло. Колкото повече отлагате мерките за справяне с неудовлетворяващото представяне, толкова по-голям става рискът да загубите ключовите си играчи.
3. Не провеждате редовни срещи
Когато мениджърите направят избора да не се срещат редовно с хората си, те изпращат сигнал, че общуването в рамките на екипа не е важно. А когато служителите не общуват редовно, те вероятно не участват във вземането на важни решения и не се учат едни от други.
4. Отхвърляте мненията и идеите на хората си
Никой не обича всезнайковците, а когато един ръководител отхвърля идеите и мненията на подчинените си, той изпраща сигнала, че е по-умен от тях. С течение на времето, хората му спират да споделят хрумванията си, а иновациите секват. Крайният резултат е загуба на конкурентоспособност.
5. Микромениджмънт
Вярвате ли, че има само един начин за изпълнение на дадена задача – вашият – и че вие трябва да вземате всички решения? В такъв случай служителите ви смятат, че страдате от мания за контрол, или – за да използваме по-деликатния термин, – че сте перфекционист. В дългосрочен план показвате на хората си, че не вярвате на техните преценки. Мнозина ще се научат да разчитат на вас за всички решения и, докато се усетите, ще сте започнали да вършите работата на целия си екип.
6. Демонстрирате арогантност
Това, че сте мениджър, не значи, че сте крал/кралица. Изнасяте ли лекции на служителите си? Говорите ли им "отвисоко"? Винаги ли само подчинените ви „допускат грешки“? Арогантността е проява на неуважение, която трябва да избягвате.
7. Неефективно делегиране
Като мениджър, основната ви отговорност е да впрягате усилията на хората си в изпълнение на целите. Това значи, че трябва да делегирате. Мнозина млади ръководители не могат да се справят, а други направо смятат делегирането за рисково и го избягват, водени от страха да не загубят контрол, да не се сбогуват с репутацията си на „експерти“ или да се изправят пред непознатото.
Помнете, че делегирането е много повече от възлагане на задачи или решения. То изисква разбиране на кого какво да делегирате; какво количество информация трябва да бъде споделено; колко често трябва да наглеждате напредъка на служителите си.
Някое от тези поведения да ви звучи познато? Ако да, съставете план за промяна, за да избегнете опасността да загубите най-добрите си служители.
И не забравяйте, че изкореняването на лошите поведенчески навици изисква дисциплина, отдаденост и време.
Бет Милър, съветник по лидерство, оратор и коуч, за Entrepreneur.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.