Факторите, които отличават най-добрите екипи от останалите
Често задавам на хората този въпрос относно представянето на екипа, в който работят: Оценете от 1 до 10 колко добре се представя вашият екип спрямо това, което е възможно с наличните ресурси днес.
Целта на въпроса е да се прецени текущото представяне спрямо това, което е възможно, без да се добавят повече ресурси. Отговорът е доста отрезвяващ. Повечето добри отбори се оценяват с 6 или 7, отбелязвайки, че биха могли да се представят по-добре. Отборите с лошо представяне се оценяват с 5 или по-ниска оценка. Много малко екипи си дават оценка от 8 или повече. За съжаление по-малко от половината респонденти, с които съм общувал, някога са имали опит да работят в екип с оценка 8 или по-висока.
Смисълът на упражнението не е да се спирате върху резултата, а да се движите бързо, за да идентифицирате най-важните неща, които трябва да се случат, за да подобрите представянето.
Разговаряйки в продължение на много години с много екипи, научих, че повечето пречки пред по-доброто представяне са свързани с това как един екип работи заедно и нямат много общо със сферата или индустрията, в която работят.
Научих също, че характерът и поведението на ръководителя на екипа оказват значително влияние върху това къде възникват проблемите в екипа и колко бързо могат да бъдат разрешени. Ето три важни фактора, които са определящи за страхотния екип.
Те имат лидер, който помага на хората да бъдат най-добри
Лидери с отворено мислене и истинска грижа за хората около тях са тези, с които другите искат да работят и тези, които най-вероятно ще изградят силен екип. Тези ръководители демонстрират, че ги е грижа, като помагат, изслушват, насърчават и канят другите да говорят и да ги предизвикват.
Ако сте ръководител на екип, важно е да разберете и оцените, че устойчивият успех идва чрез хората, които ви подкрепят. Да помагаш на другите да бъдат най-добрите, които могат да бъдат, е жизненоважна част от ръководенето на страхотен екип.
Препоръчвам на лидерите да отделят време за разбиране как житейският им път е оформил характера им, тъй като силното чувство за самосъзнание е изключително важно за всяко лидерско пътуване. Редовното търсене на обратна връзка от тези, с които работите, е друг важен начин да опознаете себе си и влиянието си върху другите.
Те са на една вълна и са фокусирани върху ефективността
Страхотните екипи знаят, че изпълнението на стратегия означава разбиране какво трябва да направят днес, за да създадат бъдещето, което желаят. Без фокус върху действието днес, стратегията не е нищо повече от празна мечта. Без дългосрочен стремеж действията, които предприемате днес, нямат отговарят на едно ясно бъдеще.
За да се изпълни целите си добре, екипът трябва да търси яснота на целта и приоритетите. Никога нищо не е 100% ясно, но трябва да направите всичко възможно, за да осигурите повече яснота, защото тя е в основата на успеха. Добрите екипи знаят много добре какви са несигурностите и търсят сигнали, които или потвърждават, че са на прав път, или им казват да коригират курса.
Отличното изпълнение на изисква съгласуване на ресурсите (хора, пари, технологии) с приоритетите. Твърде често съществува несъответствие между стремежите на една организация или екип и реалността, пред която са изправени членовете на екипа на предната линия. Тази липса на съответствие . Добрите екипи са сплотени екипи.
Те водят трудни разговори
Да бъдеш ясен, съгласуван и фокусиран върху представянето е функция на качеството на разговорите, които един екип ще води, и по-специално трудни разговори за цел, приоритети, хора и представяне.
Добрият екип има безопасна среда, в която хората могат свободно да се изразяват и да преодолеят страха си от това как другите членове на екипа ги възприемат. Бил съм в екипи, в които хората не са били склонни да говорят или да коригираща обратна връзка, защото не са искали да наранят чувствата на другите. Това състояние е обичайно за много екипи и няма да се оправи без намеса.
Като ръководител на екип работих за справяне с този проблем, като проведох програма за обучение за провеждане на „решаващи разговори“ с моя екип и открито насърчаване на разговорите, за които знаех, че членовете на екипа не са склонни да водят.
Ако ръководителят на вашия екип наистина помага на хората да бъдат възможно най-добрите и работите в среда, в която се чувствате сигурни да говорите, много вероятно е да сте част от екип, който може непрекъснато да подобрява представянето към пълния си потенциал.
Екипите, които работят по този начин, не са толкова често срещани, колкото би трябвало да бъдат.
………………
Стив Вамос, автор на „Through Shifts and Shocks: Lessons from the Front Line of Technology and Change“, за FastCompany.com
Превод и редакция: Георги Георгиев
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.