България - сред най-активните нации в интернет

България - сред най-активните нации в интернет

Страната ни за пореден път бе включена в челните позиции на интернет класация. Тя е сред най-активните нации в онлайн пространството, според проучването на Google - Consumer Barometer, цитирано от piero97. 

Изследването е публикувано в края на октомври 2014 г. То дава сравнителен анализ за това как потребителите в различните държави по света използват интернет, какви са навиците им на употреба на разнообразието от устройства, как пазаруват и как гледат онлайн видео. Данните са представителни. Те са събрани чрез две отделни анкети, проведени от TNS, и обхващат периода януари-март т.г. В анкетите са взели участие хора на възраст над 16 години от 47 държави по света.

Интересни сравнения се получават, ако бъдат съпоставени данните от Google Consumer Barometer за България спрямо спряганите за по-развити пазари - САЩ, Германия, Англия, Китай, Япония и Южна Корея.

Най-често използваното устройство в България все още е компютърът (69% от населението залага на него, за да влиза в мрежата), следван от смартфона (33%) и таблета (15%). Тези цифри потвърждават сведенията от страната за постоянен растеж на притежателите на „умни устройства”.

Най-актуалната статистика за притежателите на смартфони сред населението е от месец май 2014 г. Тя идва от проучване на Gemius, според което у нас вече над 40% от населението използва  смартфони. Разпределението сред половете е почти еквивалентно, като мъжете имат лек превес.

Анализът по възрасти очаквано показва по-широко разпространение на смартфони и таблети сред по-младите потребители. 64% от хората под 25 години имат смартфон (31% от тях имат таблет). 

По-голямата част от населението на България влиза в интернет всеки ден. Това важи за 57% от хората на възраст над 55 години. При паралелно използване на телевизия и свързано с интернет устройство, в немалка част от случаите използването на интернет е пряко свързано с видяното по телевизията (13% от случаите у нас, при ниво за Англия от 14%).

Тези цифри са атестат за нарастващата необходимост от адекватно онлайн присъствие за всеки един бранд, включително необходимостта от сайтове, адаптирани за екраните на различен тип устройства. Очевидна е нуждата от повече ТВ кампании, които да изкушават и подтикват към активно действие от телевизионния екран – към онлайн пространството – инфо-търсене, игри, гласувания, награди и т.н. Подобен род рекламни комуникации са в унисон с потребителските навици обобщени в Google Consumer Barometer.

61% от българите, заявяват че са напълно фокусирани когато гледат видео в интернет- един от основните фактори за ефективността и растящата популярност на онлайн видео рекламите. 55% проучват продуктите ПРЕДИ покупките както онлайн, така и офлайн. В голяма част от случаите, проучване на даден продукт или услуга, което е започнало в интернет, завършва с покупка на място в магазина. От изследването става ясно, че над половината от интернет потребителите в България планират покупката си предварително. Понякога (14% от случаите) този период на проучване и сравнение обхваща седмици.

От изследването на Google прави силно впечатление, колко повече брандове проучват  българите, преди да направят покупка в сравнение хората в развитите пазари. Тези данни показват колко добре искат да са информирани българските потребители, как в повечето случаи не следват само един бранд и от какво съществено значение е рекламата у нас. 

Огромно е влиянието на онлайн медиите сред българските интернет потребители (по последни данни на Gemius от септември 2014 те са над 4 140 000 души), става ясно от отговорите на въпроса  „Къде за първи път видяхте реклама на даден продукт/услуга?”, като се визират различните комуникационни канали.

По данните на Google, най-голям процент (38%) от отговорилите на този въпрос са повлияни за първи път от онлайн реклами, а 32% от отговорилите - от телевизионни реклами. За сравнение, отговорили на този въпрос в САЩ, пазар в който тази година за първи път инвестициите в дигитална реклама изместиха тези в телевизия (по данни на IAB), процентите са 46% срещу 14% сравнявайки ТВ реклами срещу онлайн такива. В Англия, отново пазар с огромни средства изразходвани в интернет реклама, тези проценти са 41 срещу 18 в полза на ТВ рекламите.

Вижте приложената инфографика

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Цитат на деня