Хладнокръвни дори под напрежение
Въпреки че условията на труд се подобряват стабилно през изминалия век, напрежението на работното място за съжаление е доста често срещано. Причините за това напрежение са широкообхватни, но основните фактори обикновено включват прекомерно натоварване, липса на подкрепа от ръководството и токсични култури и лидери на работното място.
За да поставим това в перспектива, глобалните данни на Gallup показват, че около 76% от служителите страдат от бърнаут на работното място поне понякога, а 28% от служителите съобщават, че прегарят „много често“ или „винаги“ на работа. Както отбелязва професорът от Станфордския университет Джефри Пфефър, „повечето експозиции на работното място имат здравни ефекти, сравними или дори по-големи от експозицията на пасивно пушене.“
Любопитно е, че организациите отделят много време в насърчаване на работниците „просто да бъдат себе си“, да „спрат да се тревожат какво мислят другите за тях“ и „просто да бъдат автентични“.
В действителност обаче има много малко ползи от това да демонстрирате своя стрес или прегаряне пред работодателите и много ясни предимства да подхождате по обратния начин, демонстрирайки емоционална интелигентност.
Същите организации налагат издръжливостта като критичен компонент на таланта, въпреки че издръжливостта има тенденция да включва доста различен набор от компетенции от автентичността: самоконтрол, контрол на импулсите, емоционална регулация.
Важна е да се отбележи, че стресът и прегарянето са сериозни проблеми, които изискват адекватно лечение и мерки за смекчаване, но ако в известна степен можете да прикриете част от напрежението, което изпитвате на работа, то е добре да го направите.
Ето четири подкрепени от науката съвета за запазване на хладнокръвие, докато се чувствате напрегнати.
Практикувайте контролиран оптимизъм
Гледайте на нещата от позитивната страна, но не прекалявайте, защото ще изглеждате неестествен. Избягвайте фрази като „Всичко е страхотно!“. Съсредоточете се върху управляемите позитиви, вместо да налагате прекомерен оптимизъм. Не прекалявайте с усмивките, защото могат да бъдат приети за изкуствени. Поддържайте отпуснат зрителен контакт и отворена поза, за да демонстрирате спокойствие. Отделяйте време за пауза, преди да отговорите, за да изглеждате замислени и събрани.
Не изпускайте от поглед голямата картина
Когато напрежението се повиши, напомнете си, че сте в много по-добра ситуация, отколкото си мислите, и че много хора са в сходно положение. Много хора по света биха си разменили местата с вас на мига, така че не изпускайте от поглед голямата картина и привилегиите, които притежавате. Използвайте фрази като: „Каква е първата стъпка тук?“ да покажете ориентирано към действие мислене, което ви помага да превърнете вътрешния стрес във фокуса.
Фокусирайте се върху другите, а не върху себе си
Най-добрият начин да скриете напрежението е да се съсредоточите върху проблемите на другите хора. Нека си признаем – всички страдаме, така че вашият успех не е толкова функция на избягване на вашето страдание, колкото на това да страдате по-малки от останалите. И всичко опира до репутация, впечатление и имидж.
Най-добрият начин да прикриете собствените демони, проблеми и страдания е да се изявите като някой, който може да помогне на другите да преодолеят своите битки.
Това, между другото, е нещото, което наричаме велико лидерство. Това също е рядък случай на безкористно, ненарцистично поведение и начин на мислене по време на работа. Най-добрата част е, че това ще ви отвлече вниманието от собствените ви проблеми. Ганди го е казал най-добре: „Най-добрият начин да откриеш себе си е да се изгубиш в служба на другите.“
Насочете вашите оплаквания и молби за подкрепа към хора извън работното място
Въпреки всички призиви да бъдем изцяло себе си на работното място, светът не функционира по този начин. Винаги е имало много здравословно разделение между нашата професионална и частна личност, поради което най-добрите и най-успешните служители винаги оставят доста измерения на себе си у дома.
Така че поддържайте професионалните граници, като търсите външна подкрепа, когато почувствате напрежение. Динамиката на работното място процъфтява, когато взаимодействията остават уважителни и професионални. Въпреки че може да се почувства естествено да излеете разочарованието или да потърсите емоционална подкрепа от колеги, това може да размие границите и да насърчи ненужно напрежение.
Пренасочването на оплаквания към доверени лица извън работата – като приятели, семейство или професионални съветници, помага за поддържането на здравословна, продуктивна работна среда. Този подход също така предотвратява разпространението на негативна енергия в екипите, защитава взаимоотношенията с колегите и поддържа фокуса върху споделените цели.
Винаги има начин да управлявате впечатленията и да намалите нефилтрираните и сурови емоции, които изпитвате. Винаги има ползи от това, когато тези емоции са отрицателни. Организациите не биха харчили толкова много пари, за да направят хората щастливи, ангажирани и ентусиазирани, ако не бяха нетърпеливи да имат щастлива и оптимистична работна сила.
Въпреки че това често е по-скоро препоръка, отколкото постижима цел или реалност, без съмнение ще подобрите репутацията си и успеха в кариерата, ако успеете да изглеждате щастливи, ангажирани и позитивни на работа, което в известна степен включва прикриване на напрежението.
Това не освобождава организациите от отговорност, че не създават условия хората да процъфтяват и да са ангажирани. Но междувременно демонстрирането на правилното отношение ще повиши потенциала ви за добра кариера.
………….
Томас Чаморо-Премусик, автор на „The Talent Delusion", за FastCompany.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.