ТРАЙНА/// Милениали срещу Gen-Z: 7 основни разлики, които маркетолозите трябва да знаят - Част 1

ТРАЙНА/// Милениали срещу Gen-Z: 7 основни разлики, които маркетолозите трябва да знаят - Част 1

Ако си мислите, че маркетингът на милениалите е едно и също състезание с маркетинга на поколението Z, помислете отново. С напредването на възрастта и присъединяването към работната сила виждаме някои ключови разлики в начина, по който всяко едно от поколенията бюджетира, харчи и спестява въз основа на своите ценности и възприятие на марките и индустриите.

Не е тайна, че всяко поколение се формира под въздействието на различни фактори, включително екологични и политически събития, които могат да оформят техния мироглед. А в епохата на интернет можем да видим колко различно е всяко поколение.

Съвсем скоро милениалите и поколението Z ще съставляват по-голямата част от работната ни сила и ще притежават по-голяма покупателна способност, така че е важно да се осведомите какво точно ги прави различни, за да можете да създавате маркетингови кампании, които отговарят на изискванията на различните пазари.

Да видим първо обаче какво отличава милениалите и поколенията Z едно от друго като цяло. След това можем да преминем към разликите, които трябва да знаете за това как да маркетирате тези сходни, но различни поколения.

Милениалите срещу поколението Z накратко

Факти за милениалите

  • Родени между 1981 и 1995 г.
  • Тъй като са израснали по време на икономическия бум, те не се притесняват да сменят работата си и са оптимистично настроени за бъдещето си.
  • Милениалите предпочитат повече сътрудничество между себе си и колегите си, отколкото техните връстници от поколението Z.
  • 20% от милениалите вероятно имат бакалавърска степен, но се съмняват дали си заслужава да имат дългове по студентски заеми.
  • Техническа грамотност - известно е, че милениалите са умели в технологиите, тъй като са потребители на множество екрани. Те са последното поколение, което знае и помни какъв е бил животът преди интернет и джаджите да се превърнат в масова необходимост.

Факти за поколението Z

  • Родени между 1996 и 2012 г.
  • За разлика от децата на хилядолетието, които са израснали в период на икономически подем, поколението Z е израснало по време на Голямата рецесия между 2007 и 2009 г. Поради тази причина те са по-прагматични от своите връстници от хилядолетието и търсят сигурност на работното място пред възможността да проучват различни позиции и компании.
  • На работното място повечето представители на Поколението Z предпочитат да бъдат независими и имат нагласата „да се справя сам“. Докато колегите от хилядолетието може да предпочитат да работят в групи и кръгове, представителите на Поколението Z предпочитат да имат собствено работно място.
  • 75 % от представителите на Поколението Z вярват, че има и други начини за получаване на висше образование, различни от тези в традиционния колеж.
  • Технически навици - тези представители на столетието са първото поколение, което не помни живота  без интернет. По-вероятно е те да използват до 5 различни екрана (понякога всички едновременно) в сравнение с връстниците си от хилядолетието и да могат да се ориентират в онлайн света без никакви затруднения.

Тези различия между поколенията поставят летвата за това как компаниите и марките могат да се грижат за всеки отделен пазар. За да ви помогнем наистина да изпипате маркетинговите си кампании за тези поколения, нека сега разгледаме някои ключови разлики, които трябва да имате предвид, когато маркетирате за милениумите и поколението Z.

Очаквайте утре Част 2, в която ще представим 7-те основни разлики при маркетинга за милениали и Gen-Z, както и практични съвети как да планирате стратегиите си спрямо тях.

Източник: Mention

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ