Седем иновативни подхода за увеличаване на продажбите

Седем иновативни подхода за увеличаване на продажбите

За по-малко от две десетилетия маркетингът, какъвто го познаваме, се промени почти до неузнаваемост. В началото на века собствениците на фирми и търговците имаха ограничен избор от канали, чрез които можеха да достигнат до потенциални клиенти. За малкия бизнес някои от тези канали бяха непосилни за разходите.

Състоянието на маркетинга през 2024 година

През последните две десетилетия дигиталният маркетинг промени начина, по който компаниите намират клиенти. Въведете „състоянието на маркетинга 2024“ в която и да е търсачка и резултатите най-вероятно ще включват някои от следните ключови елементи: персонализиране, използване на нововъзникващи технологии като изкуствен интелект (AI), създаване на общност и известна степен на несигурност.

Тъй като икономическите предизвикателства и войните продължават да сеят хаос в икономиките по света, прогнозите за представянето на бизнеса остават нестабилни. И все пак, шепа тенденции бавно се появяват в маркетинга и са настроени да станат ключови елементи на печелившите маркетингови стратегии през 2024 г. Може би не е изненадващо, че някои от тях се въртят около използването на технологии. В същото време има отчетлива тенденция към човешка връзка. Маркетолозите могат да използват и двете, за да облагодетелстват своите марки.

1. Персонализирани маркетингови стратегии 

Отминаха дните, когато цели семейства се събираха пред радиото и телевизорите, за да гледат определена програма и рекламното съдържание, изнасяно в почивките. От няколко години маркетолозите наблягат на насочването към конкретни аудитории, вместо да използват широк подход.

Експертите прогнозират, че водещите марки ще направят нещата една крачка напред през 2024 г. и ще въведат истинска персонализация, базирайки информацията, която потребителите виждат, на техните нужди веднага. Представете си например промяна на времето. Веднага щом започне дъждът, виждате реклами за екипировка за дъжд, чадъри и статии, обсъждащи времето. Целта е да направим съдържанието по-подходящо от всякога.

2. Интерактивно съдържание и преживявания 

Интерактивните маркетингови комуникации също набират скорост. За да се възползват от тях, търговците могат да използват елементи като анкети и викторини, за да създадат по-силни връзки с целевата си аудитория. Целта е пасивната връзка между марката и потребителя да се трансформира в активна, запомняща се комуникация.

Продуктовите изображения и основните видеоклипове може вече да не са достатъчни, за да помогнат на продукта да се открои. Вместо това водещите марки ще използват разширена реалност (AR) и виртуална реалност (VR), за да позволят на своите клиенти да изпитат нови продукти и иновации.

3. Иновативно използване на социалните медии 

Маркетингът и рекламата в социалните медии се превърнаха в основен елемент от маркетинговите стратегии на фирми от всякакъв размер. Платформите за социални медии предлагат целеви достъп до аудитории, дейностите могат да бъдат пригодени да отговарят на повечето маркетингови бюджети, а платформите се поддават на изграждане на общност.

През последните няколко години ефимерното съдържание, което е налично за кратко и след това изчезва, става все по-важно. Тъй като обхватът на вниманието на потребителите става все по-кратък, съдържание като Facebook или Instagram истории става по-лесно смилаемо от предложенията с по-дълга форма.

Освен този тип изчезващо съдържание, видеоклиповете на живо, предложенията за социална търговия и интерактивното разказване на истории, които позволяват на публиката да реши резултата от дадена история, ще продължат да растат.

4. Възприемане на нови технологии 

Повечето от ключовите развития в маркетинга през 2024 г. ще бъдат движени или подкрепени от нововъзникващи или развиващи се технологии. Изкуственият интелект (AI) вече остави своя отпечатък в маркетинга на 21-ви век, като близо две трети от търговците казват на Hubspot, че използват AI за пазарни проучвания, създаване на съдържание и подобряване на потребителското изживяване, което техните марки доставят.

Чатботовете са станали често срещани в уебсайтовете на много марки, като подобряват потребителското изживяване, като позволяват на клиентите да имат достъп до поддръжка 24/7. В комбинация с AI, чатботовете стават все по-способни. Гласовото търсене и други гласово управлявани технологии са друг елемент от водещите маркетингови стратегии през 2024 г.

5. Изграждане на общност и генерирано от потребителите съдържание

Продължаващото развитие на технологиите доведе до нещо, което може да се разглежда като противоположна тенденция – търсенето за създаване на общност сред публиката. Ранните примери за тези общности включват функцията за чат на общността на Facebook в групи или каналите за излъчване на Instagram. И двете дават на марките и създателите друга опция за отваряне на разговори с множество потребители.

Освен това комуникациите на марката вече не са еднопосочна улица от компанията към потребителя. Някои от най-популярните видеоклипове на TikTok показват потребителите, които използват продукти и споделят своите преживявания автентично и по начин, който може да се свърже с тях.

6. Устойчивост и целенасочен маркетинг 

Днешните потребители очакват повече от печалба от любимите си марки. Все повече и повече претенциозните потребители избират бизнес с по-голяма цел, като екологични или социални ангажименти. Два ключови елемента на целенасочен маркетинг са търсенето на устойчиви решения и връщането на местната общност.

Подчертаването на работата на компанията в тази област ще се хареса на съзнателните потребители, но марките трябва да демонстрират истински ангажимент. Повърхностните ангажименти и дейности могат да привлекат вниманието на потребителите в краткосрочен план, но е малко вероятно да осигурят дългосрочни ползи.

7. Междуканална интеграция 

Сплотеният и интегриран подход към маркетинга винаги се е считал за най-добра практика. Въпреки че марките могат да използват различни канали, за да достигнат до различни аудитории, маркетинговите съобщения трябва да са в съответствие между тези допирни точки. Повечето членове на аудиторията ще видят съдържанието на марката на различни места. Непоследователните съобщения ще бъдат объркващи и могат да отблъснат потенциалните клиенти.

2024 г. изглежда обещаваща за търговците, които желаят да прегърнат технологиите, без да се откажат от нуждата от общност. Въпреки че не е без предизвикателства, тази година има потенциала да трансформира начина, по който търговците използват нововъзникващи технологии като AI, за да създадат най-силните връзки марка-потребител досега.

Източник: Джесика Уонг, основател и главен изпълнителен директор на Valux Digital и uPro Digital, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                                    

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 23 ноември. Имен ден празнуват Александър, Александра, Сашо
Борисов с предложение към ПП-ДБ: Атанас Атанасов да бъде председател на НС, той - премиер
Скуката – тайната съставка на успеха
Lexus отбелязва 25 години от „December to Remember“ с носталгични реклами
Тръмп назначи бивш експерт на Сорос за министър на финансите и някогашен футболист за градоустройството
Цитат на деня
The Washington Post: Генералният секретар на НАТО предвижда да обсъди с Тръмп решение за войната в Украйна
Шефът на OpenAI Сам Алтман спечели само 76 хиляди долара за миналата година, имението му е за 27 млн.