Превърнете слабостите в сила

Превърнете слабостите в сила

Стремите се да представите най-доброто от себе си. Но някога борили ли сте се да скриете част от вашата идентичност, защото това може да се възприеме като непрофесионално или като слабост? Това може да е възрастта ви, чувството ви за хумор, крайна интровертност или екстровертност или аспект от вашето минало.

Като треньор по комуникации, често чувам клиенти да говорят за чертите, които се чувстват принудени да прикриват, особено в ситуации с високи залози като представяне на инвеститори или срещи с клиенти. По ирония на съдбата, самите качества, които смятате за слабости, могат да се превърнат в най-големите ви силни страни. С обмислена комуникация можете да трансформирате възприеманите задължения в активи, пише Андрея Войницки в статия за Inc. 

Наскоро седнах с професора от Harvard Business School Джил Ейвъри, уважаван авторитет в брандирането и управлението на марката, за да обсъдим как да поемете контрола върху личния си разказ. Нейните прозрения са особено подходящи за основатели и изпълнителни директори, които искат да се откроят пред инвеститори и клиенти. „Разликата не е дефицит“, казва тя.

Ето как да обърнете сценария и да направите личната си марка незабравима.

1. Идентифицирайте своите слабости 

Една от първите стъпки е да разпознаете какво смятате за „бъг“ във вашата лична марка. Самосъзнанието е ключово тук. Както казва Ейвъри, „Личното брандиране е свързано с откриването на вашите различия. Какво ви кара да се отличавате от другите около вас? Бяхме социализирани, за да се впишем, но истинската ни стойност е да бъдем уникални и да създаваме стойност по начин, който никой друг не може.“

Например, клиент, когото обучавах, не знаеше възрастта си. Чувстваше, че годините му опит го карат да изглежда остарял. Заедно преосмислихме това като сила. На срещите с инвеститори той започна уверено да признава възрастта си и да позиционира десетилетията си опит като менторски актив и убедително доказателство за своя успех.

Идентифицирането на вашите различия е първата стъпка към тяхното приемане, което ви прави по-автентични и запомнящи се.

2. Прегърнете недостатъците си 

Не е достатъчно да идентифицирате вашите възприемани недостатъци. Трябва да ги прегърнете. „Понякога смятаме различията си за недостатъци, но тези неща често ви правят най-запомнящи се или ви помагат да се откроите в тълпата“, казва Ейвъри. „Прегърнете недостатъците си и ги превърнете в положителна история за това как са ви оформили.“

Например, един от моите клиенти, адвокат със забележим акцент, искаше да бъде възприеман като корпоративен професионалист. Работихме заедно, за да обърнем сценария. Вместо да скрие акцента си, тя го преформулира като доказателство за нейния глобален опит. Сега, когато се представя, тя подчертава своя международен опит: „Както вероятно можете да разберете от акцента ми, живяла съм и съм работила по целия свят.“ Нейният акцент сега подчертава нейната глобална перспектива - ключов актив в днешния взаимосвързан пазар.

3. Създайте нов разказ

Създаването на вашия разказ не означава запаметяване на сценарий. Става въпрос за стратегическо предаване на вашите уникални черти по начин, който резонира. „Вашият разказ трябва да се фокусира върху това как създавате стойност по начин, който никой друг не може“, казва Ейвъри.

Това е особено критично при представяне на инвеститори. Един собственик на бизнес, когото обучавах, пише авторът на статията, се притесняваше, че широкият му професионален опит ще го накара да изглежда неконцентриран. Разработихме разказ, който преформулира неговия разнообразен опит като ресурс: „Моят разнообразен опит ме подготвя да се справям с кризи и да решавам проблеми ефективно. Имам енциклопедия от казуси, които дават информация за най-добрите практики, когато възникнат предизвикателства.“ Това ново позициониране му помогна да представи своята гъвкавост като стратегическо предимство.

Не забравяйте, че вие ​​контролирате как се разказва вашата история. Има милиони начини да се формулират едни и същи факти. Защо не изберете този, който ви отличава? 

Източник: Д-р Андреа Войницки, треньор по комуникации на изпълнителни директори и водещ на прочутия подкаст „Talk About Talk“, за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                            

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ