Историите, които награждаваме в Effie, са истории в цифри
Гергана Иванова е съсобственик и управител на РА The Smarts, както и управляващ партньор в IQMedia, PR агенция Paragraph 42 и продуцентското студио Shoot. Гергана има 25 години опит в рекламната индустрия в България. От 1997 година насам нейната професионална кариера е свързана с управлението на клиенти и стратегическото планиране в комуникациите, най напред като част от екипа на международна рекламна агенция, а от 2008 година и като съсобственик на една от изявените творчески агенции на пазара. В клиентското портфолио на групата се нареждат имена като Уникредит Булбанк, Electrolux, ИКЕА, Димитър Маджаров, Билла България, Accenture, CofaceBulgaria, Nestle, Novartis. Рекламна агенция The Smarts е носител на редица награди както на българските фестивали, така и на международни форуми. Агенцията е награждавана три пъти с престижната награда EPICA за свои кампании за ИКЕА и Мол Пловдив. Кампании и реклами, разработени от The Smarts, често се публикуват на страниците на списание Архив и са включени в други престижни селекции като Ads of the world. През годините агенцията е носител и поредица награди за ефективност на Effie Bulgaria. Сред най-вълнуващите кампании на агенцията са тези, разработени за организации с нестопанска цел. За The Smarts е от особена ценност това да подкрепя каузите на неправителствени организации. Сред тях са подкрепата за Приемната грижа в България, Ранното детско развитие и Превенция от изоставяне на деца, Вечер на добродетелите на ФЗНД, както и Забрана за рекламата на тютюнопушенето. В културната сфера The Smarts e традиционен творчески партньор на Нощ на театрите, Литературния фестивал и Фондация „Културни перспективи“. Гергана Иванова е член на УС на Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО) и член на УС на Съвета на Жените в Бизнеса в България.
Пред Вас в продължение на седмици бяха идеите на почти всички агенции, които помагат на бизнеса да бъде ефективен с оригинална творческа комуникация. В каква посока се е променила работата на креативните екипи в агенциите по ваша преценка? Какви нови тенденции за разказване на визуални истории се опитват да развият те?
Чудесна формулировка на въпроса – на Effie наистина оценяваме идеите, които помагат на бизнеса да е успешен. И макар фестивалът да не е репрезентативен за цялостната работа на рекламните агенции, предвид това колко е трудно да се подготви заявка, все пак видяхме повече заявки и то повече добре написани заявки. Това означава повече стремеж на агенции и клиенти да правят измерими кампании и желание да докажат ефективността си. Нещо, което, вярвам, правят не просто заради Effie, а именно, защото ефективността е много важен критерий в днешно време.
Какви са водещите послания в рекламната комуникация през 2022 г.?
Тук обобщенията биха били трудни, но цялостното усещане сякаш е за поемане на глътка въздух. “Излез навън”, “Мечтай”, “Забавлявай се!’, “не стой в интернет” - сякаш повече такива послания усетихме в заявките за конкурса Effie България. Бизнесът се опитва да се отърси от тегобата на пандемичните ограничения .
Какви истории са разказвали рекламистите и кой тип Вие поощрявахте с Вашия глас?
Историите, които награждаваме в Effie, са истории в цифри. Звучи малко като оксиморон, но истината е, че най-високо оценените кампании са тези, които успяват да внушат постиженията си в цифри и разказ. В тях обикновено двете неща се преливат и можеш с едно изречение да обобщиш дадената заявка. Тези хора успяват да се изкачат на лидерската позиция и да я държат X поредни години. Тази марка успява да расте, когато пазарът й се свива. Тези целеви аудитории са достигнати и активирани да направят Х броя транзакции.
Кой е най-важният критерий, който трябва да покрие един рекламист, за да повлияе на аудиторията и потребителите?
Въздействие. Рекламата трябва да провокира емоция и желание за действие, понякога и за бездействие у потребителите. Първото и най-важно условие за рекламата е да въздейства. Следващото, което ще кажем, е това въздействие да работи за целите на марката. Комуникацията трябва не просто да развълнува или да провокира, а да накара потребителя да разбере и усети това, което марката има за цел да му предаде. Звучи логично и лесно, но често това не е така. Свидетели сме на много емоционални послания, които обаче не работят за марката или пък послания, които са се загубили в многословие, сложност и неяснота. Понякога пък имаме и много ясни послания, но поднесени скучно и неотличително. За това е истинско удоволствие да видиш въздействаща кампания, която е насочила потребителите в правилната посока. Това е блясъка на Effie за мен.
Смелост, точност, провокативност - кое най-много пасва като определение на творческите екипи, които оценявахте?
Ще си позволя да допълня този списък с постоянство. Тази година имахме категория “Устойчив успех” и за мен това е много добра стъпка в развитието на конкурса. Журирах Best of Europe Effie и в тази категория наистина можем да видим как силните, добре намерени идеи работят за марката с години. Това изисква постоянство и вяра, както от страна на клиента, така и от страна на агенцията. Да вярват в идеята и да продължат с нея, вместо да търсят все нови и нови нестандартни решения. Радващото е, че в Effie България също видяхме такава кампания и съм сигурна, че тя ще бъде отличена високо.
Effie България обяви финалистите в петнадесетото издание на престижния конкурс, отличаващ ефективността на маркетинговите комуникации. Претенденти за отличието Effie са кампании и комуникационни активности, доказали максимална ефективност по измерими критерии, реализирани в периода 1 януари 2021 – 31 август 2022 година.
Доказали се специалисти от различни области на бизнеса оценяваха най-ефективните маркетингови комуникации в конкурса и определиха най-съвършено изпълнените кампании, които достигнаха до финалния кръг.
Победителите ще бъдат обявени по време на официална церемония на 13 декември 2022 година. Билети за събитието могат да бъдат закупени през https://www.effiebulgaria.org.
Наградите Effie са глобален форум с мисия да водят, вдъхновяват и награждават маркетинговата ефективност и професионалистите зад най-ефективните практики. Наградите са отворени за всички агенции, рекламодатели и търговски марки, които искат да бъдат признати за най-ефективните си маркетингови усилия, които са се отличили и са постигнали реални, измерими резултати.
Всяка година Effie Worldwide обобщава резултатите на финалистите и победителите от конкурсите по света и публикува класация на най-ефективните компании и марки - Effie Index. Когато една кампания стане финалист или получи награда, агенциите и рекламодателите, подали заявката, се включват в статистиката за класацията. Победителите и финалистите от тазгодишното издание на Effie България ще попаднат в Effie Index за 2022 година, който ще бъде определен през следващата година.
Effie награждава най-ефективните маркетингови комуникации – идеите, които работят.
Конкурсът Effie България се организира от Българска асоциация на комуникационните агенции (БАКА), като тази година се провеждат под наслов „Съвършено свършена работа“.
Наградите Effie България 2022 се провеждат с изключителната подкрепа на bTV Media Group – платинен спонсор, и Kaufland България – златен спонсор на конкурса.
Effie® и логото “E” са регистрирани марки на Effie Worldwide, Inc. и се използват с лиценз от Асоциацията. Всички права са запазени.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.