7 ключови елемента на всеки търговски имейл

7 ключови елемента на всеки търговски имейл

"От опита си научих, че клиентите имат силни чувства по отношение на имейлите с търговски оферти, които получават, но рядко комуникират тези чувства с търговците, които им пишат". Това коментира в материал за американското списание Inc. Джефри Джеймс. Авторът посочва, че с това наум провежда три безплатни обучителни уебинара в Щатите - по темата за по-ефективното писане на маркетингови имейли. 

Според него има 7 ключови елемента на всеки такъв имейл, които получателите не успяват да изкажат, а чиято важност е решаваща, за да се сключи сделка. Ето кои са те:

1. Клиентът иска да му се обясни защо той трябва да ни обърне внимание и да ни изслуша. Той изхожда от мисълта "Аз съм много зает, имаш 5 секунди, или по-малко, да ме убедиш, че си струваш времето и вниманието ми!". Погрешно начало е "Здравете, г-н Х. Казвам се Фред Джоунс от компанията ... Acme - най-големия в света, водещ производител на... матраци, например". Правилно: "Здравейте, Г-н Х. Казвам се Фред Джоунс, от компанията Acme. Мога да предложа да се сдобиете с качествен матрак на добра цена".

2. Друга мисъл, от която изхожда клиентът: "Говори за мен, не за теб". Или "Не ме е грижа кой си и какво искаш, важното е какво ми предлагаш и какво означава офертата ти за мен!". Погрешно начало е "Аз съм старшият акаунт мениджър на компанията Acme за три района - област Х, Y и Z". Правилно: "Изследванията ми сочат, че сте една от фирмите/ един от клиентите, с потенциал да се заинтересувате от купуването на качествени матраци на добра цена". 

3. Поискайте разрешение преди да изпратите информация за директна оферта за продажба. Ако една оферта е нежелана, най-вероятно ще се озове в папката със спам. 

4. Не задавайте домашна работа. Клиентът няма да прочете брошура, няма "да погледне в уебсайта" на компанията ви или да гледа нейни видеоклипове, които не го интересуват, ако първо не е заинтригуван от офертата за продукта или услугата, които предлагате. Грешно е да се пише: "Моля, влезте в сайта ни, за да намерите още информация за продуктите ни и не се колебайте да се свържете с нас по телефона при въпроси". Правилно: "В сайта ни има още подробности, но ето основното...". 

5. Какво още си мисли клиентът: "Аз не съм ти приятелче!". Ако не го познавате лично, не използвайте фамилиарния тон, не изразявайте надежда, "че се чувства добре и го намирате в отлично здраве" или че е прекарал чудесно лятото си - зловещо е! Добър вариант: "Г-н Х, както ви писах по-рано, предлагаме качествени матраци на добри цени". 

6. Не съобщавайте на човека това, което той вече знае. Той не се интересува от баналности за състоянието на бизнеса или повърхностни наблюдения за индустрията му. Давайте по същество! Без фрази от рода на "Знаем, компаниите днес са по-несигурни във финала на финансовата си година от всякога". 

7. Нека следващата стъпка да бъде нещо разумно. Ако получателят не е 100% сигурен, че да се ангажира с офертата е важно за него, не го молете да отделя значителна част от времето си. Погрешно: "Ще се радвам да прекарам с вас един час заедно с екипа ни за презентации, за да дискутираме как можем да...". Добър вариант: "Ако ви интересува офертата ни, мога да предложа обобщение на силните страни на продукта/ услугата ни, които да споделите и обсъдите с екипа си". 

Успех!

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ