„Бритиш Петролиум” търси свежи пари за борбата с разлива, ще продава находища

„Бритиш Петролиум” търси свежи пари за борбата с разлива, ще продава находища

Нефтено-газовата компания „ Бритиш Петролиум” вероятно ще се раздели с част от най-голямото си находище на нефт, намиращо се на Prudhoe Bay Аляска. Компанията планира продажбата му, за да получи бързо средства, с които да продължи борбата с петролния разлив, предаде „Bloomberg”.

Над 26% от акциите на находището Prudhoe Bay и други активи на „Бритиш Петролиум” се очаква да сменят собствениците си до дни. Вече има няколко големи световни компании които са изявили желание да изкупят част от дела на нефтеното находище в Аляска - China National Petroleum Corp, Occidental Petroleum Corp. и Hess Corp.

„Бритиш Петролиум” трябва да намери допълнителни средства за справяне с щетите от катастрофата , което поставя компанията в големи затруднения”, каза изпълнителният директор на  Petroleum&Resources Corp Дъглас Обер.

До момента компанията е похарчила над 1 млрд. долара в опити  да спре теча и изчисти образувалото се петно в океана и крайбрежните зони.

Последните проучвания на анализатори от „Credit Suisse” показват, че загубите на „Бритиш Петролиум” в неравната битка с екокатастрофата може да достигнат до 37 млрд. долара.

„Мениджър Нюз” припомня, че на 23 април сонда на „Бритиш Петролиум" в Мексиканския залив се взриви и потъна в океана оставяйки след себе си огромно петно нефт. При инцидента загинаха 11 души, а други 17 пострадаха.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Настъпва ли обратното броене при биткойна?
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера