Неизвестно за известните: Голяма любов и мече правят фирма за бижута сред най-успешните в Европа и света

Историята на испанската марка бижута Tous може да бъде наречена невероятна и в някои отношения не е трудно да отречем това. През 1920 г. Салвадор Тоус Блави току що е започнал да се учи на часовникарски занаят, като работи в ателие в испанския град Монблан. Десет години по-късно се премества в Барселона, където отваря собствен магазин за часовници. Голяма помощ в малкия семеен бизнес му оказва съпругата му Тереза. Предприятието постепенно се развива, въпреки че двойката дори не предполага, че малкият им бизнес ще се превърне в световноизвестна търговска марка. Но всичко по реда си.
ВСИЧКО ЗАПОЧВА ОТ СЪПРУГИТЕ
Снимка: Getty Images
Бизнесът на Тоус с ремонт на часовници в крайна сметка се превръща в цех за тяхното производство. Продуктите му са търсят и донасят неголеми пари за по-нататъшно развитие на бизнеса. През 1965 г. синът на Салвадор- старши, Салвадор Тоус Понса, се жени за прелестно момиче - Роза Ориол Порта.
Срещу семейната работилница Тоус има малък магазин за обувки и Роза е дъщеря на собственика. Както признава Салвадор-младши, той се влюбва от пръв поглед и това дава началото не само на семеен живот, но и на марката Tous.
Вярно, по това време главата на семейство Тоус се страхува, че ако предаде работилницата на наследника си преди сватбата, синът му ще бъде напълно незаинтересован от работата, заради любимата си. За щастие Роза не се съгласява веднага да приеме предложението за брак от пламенния си съсед. Тя трябва да помисли, както подобава на момиче от сериозно семейство. Упоритостта на Салвадор надделява и двойката се жени. От сватбените им халки Роза прави брошка с диамантени листенца, която още пази. През 1970 г. Роза отваря малка работилница за бижута, където изработва необичайни изделия по поръчка. Един ден Роза забелязва, че на пазара има само два вида бижута - луксозни и евтини. Тогава тя решава да създаде нещо ново – висококачествени бижута, но на достъпна цена. Чрез индивиуални поръчки, тя може да си позволи да създава колекции от бижута.
МЕЧЕТО
Снимка: Shutterstock
Роза до голяма степен превръща работилницата в международна марка за бижута и създава известните мечета Tous, които често се използват в бижутата на марката. Това се случва през 1985 г., когато Роза вече е майка на четири дъщери.
"По време на едно от пътуванията си видях плюшено мече на витрина и се замислих за топлите спомени от детството, свързани с този образ. Защо да не го възпроизведа в злато? Появата на мечето даде тласък на растежа на компанията и оттогава винаги присъства в нашите модели. Той е много скъп обрз за мен и знам, че благодарение на него сме постигнали всичко, което сме. Мечето видимо излъчва нежност и топлина, които се възприемат от всички", спомня си тя в едно от интервютата си.
През 1989 г. компанията отваря първия си магазин в Барселона, а до 1996 г. марката навлиза на международния пазар, установявайки се в Япония, САЩ и Германия. В същото време херцогинята на Монторо Евгения Мартинес де Ирухо, става посланик на Tous. Това сътрудничество довежда до създаването на колекциите Iluminada, Leyendas, Cercle и други.
ОЦЕНКА ОТ ЕВРОПА, РЕСТАВРАЦИИ И КАЙЛИ МИНОУГ
Кайли Миноуг на ревю на марката. Снимка: Getty Images
През 1992 г. дъщерите на сем. Тоус - Роза, Алба, Лаура и Марта, се присъединяват към семейния бизнес. Година по-късно компанията пуска първата си линия аксесоари, чанти и парфюми. През 2004 г. марката отваря своя 200-ти магазин, а през 2005 г. Tous е включена в годишната класация Europes 500, сред европейските компании, демонстрирали най-добър темп на растеж. По това време Tous вече работи в Мексико Сити, Париж и Ню Йорк. Година по-късно започва да продава бижута в своя онлайн магазин.
Грандиозното откриване на новата централа на Tous, която се простира на площ от над 10 000 кв.м. м, в сградата на тъкачна фабрика, се провежда през 2007 г. Изминават две години и Алба Тоус поема поста президент на компанията, а Марта оглавява проучванията и развойната дейност на марката. Компанията участва активно във възраждането на легендарните бижутерийни магазини в Барселона. Тя отваря флагмански бутик в града, като възстановява стар магазин за бижута, където запазва оригиналния дизайн от 1934 г., както и интериора на магазина.
През 2012 г. Tous възражда магазин за бижута в Лисабон, в историческите помещения на легендарния салон за такива изделия Ourivesaria Alianca, построен през 1914 г. Реставрирани са фасадата, бронзовите релефи с растителни мотиви, стенописите, фризовете и мебелите. Кайли Миноуг се превръща в едно от най-известните лица на марката.
MANOLO BLAHNIK И МУЗЕЙ
Същата година Tous създава колекция в сътрудничество с Manolo Blahnik. Тя се състои се от висулки в злато и сребро, които точно възпроизвеждат известните обувки Campari. Обемът на продажбите възлиза на 450 милиона евро.
През 2017 г. Tous има клонове в Шанхай, Мексико Сити, Маями и Москва. През 2018 г. тя отвря нова работилница и основава собствено училище за изработка на бижута, Tous Jewellery, където професионалисти от различни страни могат да усъвършенстват уменията си и да се научат на реставрация.
В семейство Тоус изобщо е прието всичко да се пази и защитава. Включително скъпи на сърцето неща, напомнящи за най-важните моменти в живота. Не е изненадващо, че повечето от тези неща са бижута. На въпроса „колко бижута имате в архива си“ Салвадор и Роза отговарят: „Вече е достатъчно да направим ретроспективна изложба.“ Ето защо с открити архив и музей през 2017 г. Tous става член на Съвета на отговорните бижутери. През 2020 г. марката отбелязва своята 100-годишнина.
Tous издава повече от 30 колекции годишно. За всеки запомнящ се повод, било то Ден на майката, кръщене или сватба, има уникална украса, поради което Tous печели истинска народна любов в Испания. Колекцията от аксесоари, особено емблематичната чанта Rose, е в голямо търсене сред купувачи от цял свят. Чантите Tous се предлагат с доживотна гаранция.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Денят в цифри
България |Тръмп заплаши с отнемане на лиценза на CBS News заради теми за Украйна и Гренландия
Свят |Съкращения на британската хуманитарна помощ ще засегнат 55,5 милиона души по света
Свят |Съседните страни ще отпразнуват по-скъп Великден
Свят |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 14-и до 20-и април
Хороскоп |Уникални снимки на животни, уловени в точния момент
Свят | Advertorial |Как се променят логата на големите компании с времето? (инфографика)
| Advertorial |Китайски електромобил влезе в Книгата на рекордите на Гинес
Автомобили |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |На днешната дата, 14 април. Рождениците днес
На днешната дата |Мързелът има нужда от нова дефиниция
Свят |Как да изградим смислени връзки в ерата на дигиталните мрежи?
Маркетинг |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.