Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Консолидацията на европейските авиокомпании ще продължи, според шефа на Lufthansa

Има възможност за по-нататъшна консолидация в сектора на европейските авиокомпании, заяви в понеделник главният изпълнителен директор на германската Lufthansa, след като току-що купи 41% дял в италианската държавна авиокомпания ITA, предаде Ройтерс.
"Имаме твърде много авиокомпании в Европа. Убеден съм, че консолидацията ще продължи", каза главният изпълнителен директор на Lufthansa Карстен Шпор на пресконференция.
Lufthansa плати 325 милиона евро (332 милиона долара) за дела на ITA в сделка, предназначена да засили присъствието на превозвача на доходоносния пазар в Южна Европа.
Миналата седмица Lufthansa се съгласи да придобие 10% дял в латвийската авиокомпания airBaltic, последният ѝ ход за разширяване на европейското си присъствие и получаване на достъп до повече самолети, за да облекчи ограниченията на доставките.
Шпор каза, че Lufthansa ще купи допълнителни акции в ITA през 2025 г., но не планира да увеличи дела си до 90% тази година.
Когато миналата година Lufthansa договори придобиването си с властите в Рим, тя заяви, че иска да придобие пълен контрол над ITA на по-късна дата. Останалите 59% от ITA ще продължат да се държат от Министерството на икономиката на Италия.
Говорейки на пресконференция в Рим, първата след приключването на сделката, изпълнителният директор добави, че германската авиокомпания ще започне да печели пари от инвестицията си от тази година. Новоназначеният главен изпълнителен директор на ITA Йорг Еберхарт каза, че растежът ще започне през 2026 г., особено с дългосрочни маршрути, и че италианският превозвач се стреми към по-голям дял от трафика на летище Фиумичино в Рим, неговият основен център.
Той добави, че групата се очаква да наеме нов персонал от 2026 г., главно поради увеличаването на размера на флота.
ITA е на път да се присъедини към Star alliance, най-големият световен алианс на авиокомпаниите, част от който е Lufthansa, в началото на следващата година, каза още Шпор.
Освен основната си марка, Lufthansa също притежава Austrian Airlines и Swiss International Air Lines.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Nissan ще намали производството на най-популярния си в САЩ джип
Компании |Бизнес перспективи: Кои компании могат да бъдат засегнати от митата за чипове
Бизнес |Времето: Слънчево с максимални температури до 24 градуса
България |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Цитат на деня
Цитат на деня |Жилищата в Гърция: Недостъпни за покупка и почти невъзможни за наемане
ЕС |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.