Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Жп транспортът в Германия блокиран, Швеция спря товарните влакове към континента заради стачката
Германия осъмна с почти напъло блокиран пътнически железопътен транспорт в сряда сутринта поради стачка на германските машинисти, предаде ДПА, цитирана от БНТ. Много служители са обявили, че от 2.00 ч. през нощта (3.00 ч. българско време) спират да изпълняват служебните си задължения, съобщи германската железопътна компания "Дойче бан". Заетите в сектора на железопътния товарен превоз са спрели работа в 18.00 ч. (19.00 ч. българско време) във вторник.
Въведено е извънредно железопътно разписание, като около 80 на сто от заминаващите влакове на дълги разстояния са спрени. Налага се и ограничение на движението на някои регионални влакове, посочва "Дойче бан". Според компанията пътниците, които предварително са купили билети за пътуване с влак между 10 и 12 януари, ще могат да ги ползват и след края на стачката. Очаква се тя да продължи до 18.00 ч. в петък (12 януари). "Дойче бан" не успя да постигне съдебно решение за забрана на трудовия протест. Това е третата поредна стачка в рамките на спора за трудовите възнаграждения, който водят германският профсъюз на машинистите и "Дойче бан". Трудовият протест засяга и движението на влаковете на друга германска железопътна компания - "Трансдев", посочва ДПА. Стачката на машинистите съвпада с протестите на германски фермери, които обявиха блокади на редица пътища. Те не са съгласни с решението на правителството в Берлин за намаляване на субсидиите, които получават като компенсация за скъпото дизелово гориво, което ползват при своята производствена дейност.
Шведската транспортна компания Green Cargo спря да доставя стоки до вътрешността на континента заради стачка на германските железници. Green Cargo разглежда ситуацията като „обстоятелство с непреодолима сила“. „Обявихме забрана за пътуване към континента. Влаковете не се движат, а спират в Малмьо, Южна Швеция. Това е така, защото не могат да минат през Германия поради стачката. По-добре е да спрат в Малмьо“, каза представителят на компанията Стефан Рей в интервю за шведското радио Sveriges Radio. Обикновено броят на товарните влакове, движещи се в двете посоки, превозващи както износ, така и внос, е двуцифрен. Според Стефан Рей, ако стачката се проточи, това може да има сериозни последици за шведската икономика.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.