ЖП линията, която ще възроди транспорта на Южна Италия

ЖП линията, която ще възроди транспорта на Южна Италия

Южните региони на Италия могат да се похвалят с невиждана красота, невероятна храна и богата култура, но винаги са били пренебрегвани, когато става дума за инфраструктура, и исторически това ги е направило по-трудни за достигане в сравнение с централните и северните региони на страната.

Сега италианският юг е на път да се сдобие с първата си високоскоростна железопътна линия. Благодарение на средствата от Европейския съюз регионът се надява, че новата транспортна връзка ще помогне за обръщането на дългогодишната тенденция на обезлюдяване и слаб икономически растеж.

145-километровата жп линия ще свърже градовете Неапол на средиземноморския бряг с Бари на брега на Адриатическо море, като пътуването ще отнема само два часа в сравнение с около четири в момента.

Връзката, която ще се управлява от държавната железопътна група Ferrovie dello Stato, се очаква да бъде завършена до 2028 г., съобщава Reuters. Цената на проекта е малко над 6 милиарда евро, една четвърт от които идват по линия на фонда на ЕС за възстановяване от пандемията от COVID-19.

"Това е революционен проект - две италиански пристанища и две морета ще бъдат свързани“, коментира Алесио Форестиери от строителната компания Pizzarotti, част от консорциума, изграждащ линията, който включва също конструкторите Ghella и Itinera.
 
Италия е най-големият получател на фонда и беше критикувана за неспазване на сроковете за изразходване на средства и постоянните ревизии на първоначалните планове. Високоскоростната влакова линия обаче вече се счита за успешна история.

Проектът е част от по-широката стратегия на FS за инвестиции в размер на около 60 милиарда евро в жп мрежата през следващите 10 години. Въпреки че оперира повече от 17 000 км железопътни линии, мрежата на Италия е силно изкривена към богатия север, оставяйки по-отдалечените вътрешни райони на полуострова недостатъчно обслужвани, особено на юг.

Повече от 1000 км от релсите на FS са предназначени за високоскоростни влакове, но след достигането на най-южната точка през 2009 г. - град Салерно, близо до Неапол, по-нататъшното развитие на юг се сблъскваше с постоянни забавяния поради проблеми с финансирането.

Двигател на растежа

Двурелсовата линия до Бари ще замени сегашната единична линия. Всички съществуващи гари ще бъдат обновени, като ще бъде създадена нова в отдалечения район Ирпиния. Само във фазата на строителство новата линия ще генерира нов бизнес на стойност над 4 милиарда евро и 62 000 работни места.

Федерика Фаво от Неапол, която работи на един от строителните обекти, казва, че проектът е помогнал на нея и на много от нейните съграждани.

„Когато започнах да уча строително инженерство, всички казваха, че е лудост, но сега в района има истински трудов пазар. Базовият лагер е като град, който предлага толкова много възможности за района“, казва тя пред Ройтерс.

Югът на Италия, известен като "Мецоджорно", има остра нужда от катализатори на икономическия растеж. През второто десетилетие на настоящия век почти 200 000 млади висшисти са напуснали южните региони за Централна и Северна Италия, а други 138 000 са се преместили в чужбина, показват последните данни на Svimez.

Мозъчният тръст прогнозира, че до 2080 г. югът ще загуби над 8 милиона жители, а делът му от общото италианско население ще падне до 25,8% от 33,8% в момента.

Според Джузепе Чирило, ръководител на високоскоростния жп проект, новата връзка може да спре изселването.

„Активирането на линията е от решаващо значение, особено за всички тези вътрешни райони и села, които страдат от сериозно обезлюдяване през последните години“, коментира той.

Линията ще позволи на хората да продължат да живеят в малките си родни градове и да пътуват до по-големите населени места, за да работят. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ