Спешно изтеглят домати с бром над нормата от пазара

Агенцията за безопасност на храните нареди незабавно да се спре производството и продажбата на опасни домати, произведени от пловдивска оранжерия. При проверки на агенцията, в тях е открит бром в количества три пъти над допустимата норма – 154мг/кг при позволени 50 мг/кг.
Доматите са производство на оранжерията ЕТ “Ния - Н. Вълчев”, която се намира на територията на ТЕЦ “Север” в Пловдив, уточнява в. „Марица”. Тонове от опасния зеленчук вече са били продадени по пазарите в града . Все още не е ясен източника на бром в доматите. По принцип веществото се съдържа във вид силно токсичен газ за обеззаразяване на оранжерии – метилбромид, който обаче е забранен за употреба в Европа от 2004 г. насам.
Собственикът на оранжериите Николай Вълчев твърди, че спазва забраната и използва друг препарат при третиране. Предстои да се изследват проби от почвата в оранжериите, както и с какви препарати са пръскани зеленчуците.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Цитат на деня
Цитат на деня |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Жилищата в Гърция: Недостъпни за покупка и почти невъзможни за наемане
ЕС |Джо Байдън и Камила Харис влязоха в сблъсък на тема здравеопазване в дебат на демократите
Политика |7 от най-сладките клипчета с кучета
Маркетинг |MEGGLE затваря производството си в България
Бизнес | Advertorial |Бизнес притча за Хронос и Кайрос
Маркетинг | Advertorial |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.