Зрелостниците избираха между „Приказка за стълбата“ на Смирненски и есе „Мълчанието – сила или слабост“

Над 50 000 зрелостници в цялата страна се явиха в петък на първата задължителна матура по български език и литература. "Цената на компромиса" - върху тази тема по "Приказка за стълбата" на Христо Смирненски разсъждаваха учениците, които избраха да пишат интерпретативно съчинение на зрелостният държавен изпит. Втората възможност беше есе със заглавие "Мълчанието – сила или слабост", съобщи БНТ.
Малко преди 6.00 часа в Министерството на образованието беше генериран вариантът, по който дванайсетокласниците ще пишат. Той беше изтеглен сред 6 милиона комбинации. От министерстовото на образованието са взели всички мерки, за да не се стига до теч на информация.
"Всичко, което е в компетенциите и отговорностите на МОН по отношение на секретност, контрол, е направено. Разчитаме изключително много на отговорността на всички останали, ангажирани в процеса и то особено на училищно ниво. Важен е контролът от страна на директорите и отговорността на квесторите", каза Емилия Лазарова, зам.-министър на образованието .
Тази година за първи път ще има повторно явяване на матура за тези, които искат да си повишат оценката. "Ако не са удоволетворени зрелостниците от оценката, която получат, могат да се явят в рамките на една година на допълнителен зрелостен изпит, като това не променя тяхната диплома за средно образование. В нея е нанесена оценката, която са получили на първия държавен зрелостен изпит", обясни Нели Костова, директор на 32 средно училище в София. Резултатите от матурата по български език ще станат ясни до 7 юни.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Цитат на деня
Цитат на деня |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |Жилищата в Гърция: Недостъпни за покупка и почти невъзможни за наемане
ЕС |Цитат на деня
Цитат на деня |Джо Байдън и Камила Харис влязоха в сблъсък на тема здравеопазване в дебат на демократите
Политика |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.