Тренд: 83% от българите са притеснени за финансовата стабилност

83% от българите са притеснени за финансовата стабилност на страната, само 11% не чувстват притеснение. Това сочи ново проучване на Тренд, проведено по поръчка на в. 24 часа, посветено на нагласите спрямо основните институции, партии и актуални теми. Изследването е реализирано в периода между 24 и 30 януари 2025 г. чрез пряко полустандартизирано интервю "лице в лице" с таблет сред 1003 души на възраст 18+.
Социално-икономическата проблематика се явява централна тема за обществото в началото на 2025 година, регистрира проучването. На въпрос кои трябва да са приоритетите на новото правителство, 44% от интервюираните посочват овладяването на повишаването на цените.
На второ място с 19% е приемането на бюджет, а на трето са мерките срещу корупцията с 16%. За 6% приоритет трябва да е съдебната реформа, а за 4% - приемането ни в еврозоната.
Расте очакването, че икономическото положение в страната ще се влоши в следващата една година – от 26% през декември до 35% през януари. В същия момент оптимистичните очаквания за икономиката падат до 20%.
Съставянето на редовно правителство е повод за оптимизъм, отчита проучването. Оптимизмът превишава песимизма с 6%, като оптимистите за бъдещето на България са 48%, а песимистите – 42%.
Правителството на Росен Желязков стартира със сравнително добра начална подкрепа (32%), като сходни стойности последно са регистрирани в първите месеци на кабинета на Кирил Петков в началото на 2022 г. Съвсем очаквано – все още е висок делът (29%) на хора, които не могат да определят отношението си спрямо новото правителство.
Над 90% от привържениците на ГЕРБ подкрепят кабинета на Желязков. Сред симпатизантите на БСП положителната оценка е малко над 80%, а две трети от привържениците на „Има такъв народ“ също подкрепят новото правителство.
Парламентът продължава да е с висока отрицателна оценка за работата си, въпреки че има леко подобрение в последния месец - негативните нагласи спадат с 8% спрямо декември - до 75%, а позитивните се покачват с 4% - до 15%.
Оценката за работата на президентската институция също бележи лек ръст, като положителният дял достига 41% в сравнение с 36% в края на миналата година.
В електоралната картина не се регистрира структурна промяна от изборите насам.
ГЕРБ запазват лидерската си позиция с 26.6% от гласуващите.
С близки позиции остават ПП-ДБ (13.2%) и Възраждане (13%).
На четвърта позиция се нарежда ДПС-Ново начало с 10.3%, следвано от Демокрация, права и свободи (7.1%).
Лека ерозия в сравнение с изборния резултат от октомври 2024 г. се отчита при БСП и ИТН заради участието им в правителството.
Социалистите се ползват с подкрепата на 6.9% от гласуващите, а партията на Трифонов с 5.9%. МЕЧ, за сметка на това, бележки лек ръст до 5.6%.
Величие запазва нива, които са близки до парламентарната бариера (3.8%).
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Англия пуска 1600 км затворени за ремонт основни пътища, за да избегне задръствания за празниците
Свят |PwC спира работа в повече от дузина държави
Компании |Вашингтон спря финансирането на 139 чуждестранни програми за 215 млн. долара, сред които и в България
Свят |Фериботните билети в Гърция няма да поскъпват за лятото
Свят |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Байдън разкритикува Тръмп в първата си реч, откакто напусна Белия дом
Политика |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.