Киев добави алкохолния производител Bacardi към списъка на спонсорите на войната

Киев добави алкохолния производител Bacardi към списъка на спонсорите на войната

Националната агенция за превенция на корупцията на Украйна (НАПК) съобщи, че производителят на алкохол Bacardi е включен в списъка на международните спонсори на войната. Като причина от НАЗК посочиха, че компанията продължава да развива бизнес в Русия и активно търси нови служители в страната, съобщи "Комерсанть".

„След руската инвазия Bacardi обяви спиране на износа за Русия и прекратяване на инвестициите в реклама, но по-късно тази част изчезна от официалното изявление. След това компанията е продължила да доставя своите продукти на стойност милиони долари в Руската федерация и да търси нови служители чрез публикуване на обяви за свободни позиции.

НАПК отбелязва, че според Федералната данъчна служба на Русия приходите на руското подразделение на компанията - Bacardi Rus - са се увеличили през 2022 г. с 8,5%, до 32,6 милиарда рубли, а нетната печалба - до 4,7 милиарда рубли като спрямо 2021 г. тя отбелязва огромен ръст с 206,5%. „По този начин Bacardi Limited продължава да плаща значителни данъци в руския бюджет, да подкрепя икономиката на Русия и да спонсорира агресията срещу Украйна“, каза НАПК.

 Bacardi осъди военното нахлуване Украйна почти веднага след началото на нападението и обеща да спре износа на алкохол за Русия, както и да замрази инвестициите в реклама на местния пазар. През юни 2023 г. обаче Федералната данъчна служба на Русия публикува доклади от Bacardi Rus, според които печалбата и доставките на руското подразделение са се увеличили.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Настъпва ли обратното броене при биткойна?
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера