Opel пуска Astra OPC EXTREME

Opel пуска Astra OPC EXTREME

Opel пуска екстремна Astra. Тя ще направи своята световна премиера след шест дни на Автомобилното изложение в Женева.

Разработен на най-предизвикателното трасе в света – Северната дъга на пистата Нюрбургринг, автомобилът се задвижва от двулитров бензинов турбо мотор с мощност над 300 к.с., разполагащ с важни технологични решения от състезателната версия Opel Astra OPC Cup. Astra OPC EXTREME е разработена директно на базата на версията Cup и пренася чисто състезателни технологии върху пътя. Ако реакцията на публиката е положителна – както се очаква – Opel планира производството на ограничена серия на този супер спортен, легализиран за обществените пътища модел.

Широко използван в конструкцията на болидите във Формула 1 с цел намаляване на теглото им, усилените с въглеродни влакна композити са използвани за различни части на EXTREME. Високоякосният и ултра лек материал се използва за аеродинамично оптимизираните задни крила, дифузьора, предния спойлер, предния капак, напречната греда за усилване на окачването, колелата, вентилацията на задните колела и покрива. Само карбоновите колела са 20 килограма по-леки от алуминиевите варианти. Последното е от изключителна важност, тъй като води до намаляване на неокачените маси – за радост на инженерите и за удоволствие на шофьорите. Карбоновият покрив, който е собствено производство, е лек като перце и тежи едва 2.6 килограма – доста по-малко от оригиналните 9.3 килограма, което значително спомага за снижаване на центъра на тежестта на Astra EXTREME. Калниците са изработени от алуминий и тежат само по 800 грама всеки – доста по-малко от стоманените с единично тегло 2.2 килограма.   

Намаляването на теглото в ключови зони значително подобрява динамиката, пътното поведение и управляемостта и разбира се, съотношението тегло/мощност. Така легализираният за движение по обществените пътища EXTREME взима завоите по начина, по който това прави неговият събрат от състезанията за издръжливост Nürburgring Endurance Championship (VLN). Opel също така оборудва новия си EXTREME с шестбутални спирачни апарати Brembo с диаметър на предните дискове 370 милиметра, които със сигурност ще осигурят спиращо дъха отрицателно ускорение. Ултра спортните гуми с размер 245/35 и диаметър 19 цола са специално разработени за EXTREME и играят ключова роля за неговата динамика. Те предлагат почти същите нива на сцепление като тези на състезателната версия. Допълнително към това ходовата част (комплексът пружина/амортисьор) може да бъде настройвана като в състезателните модели.

Стремежът към безкомпромисна динамика продължава и в дизайна на „кокпита“ на EXTREME – задните седалки са елиминирани и заменени със защитна клетка. Водачът и пътникът до него са перфектно позиционирани  в специално конструирани черупкови седалки Recaro с шестточкови предпазни колани от Schroth. В Astra OPC EXTREME екипажът не просто седи в автомобила, той е напълно интегрална част от цялостната конструкция. Водачът също така има осезаемото удоволствие да държи един чудесен волан от карбон с велурена облицовка и фини жълти декоративни шевове. Основната разцветка на Opel Motorsport се появява дискретно на няколко места в Astra OPC EXTREME като например, специално създаденото за целта лого и като орнамент на страничните прагове и долната част на предния спойлер.  

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Настъпва ли обратното броене при биткойна?
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера