Спасението "Диверсификация"

Спасението Диверсификация

Как вашата маркетингова агенция печели пари? В нашата дигитална ера изглежда, че все повече и повече агенции се фокусират върху специализирани ниши, за да се справят със специфични болезнени точки, вместо да се опитват да работят като обслужване на едно гише за маркетинговите нужди на своите клиенти.

Няма нищо лошо в това да се съсредоточите върху задачите, с които се справяте най-добре. В крайна сметка графичният дизайн и генерирането на потенциални клиенти попадат под маркетинговия чадър, но изискват много различни набори от умения. За съжаление, това може да създаде ситуации, при които една агенция става твърде зависима от един източник на доходи.

Защо диверсификацията на приходите е от съществено значение за агенциите

Въпреки че може да успеете да се откроите във вашата ниша и да постигнете първоначален успех, новите конкуренти или променящите се пазарни условия могат бързо да потопят агенция само с един основен поток от приходи.

Както показва разочароващото последно тримесечие на Facebook и произтичащият от това срив в стойността на акциите, дори и най-утвърдените маркетингови канали могат да бъдат уязвими. Въпреки че изглежда малко вероятно Facebook да изчезне скоро, помислете за платформите, които не са имали този късмет.

Vine и Google Plus са само две социални медийни платформи, които някога имаха милиони потребители, но вече са изчезнали. MySpace технически все още съществува, но като сянка на предишното си аз. Ако сте имали маркетингова агенция, която се е фокусирала изключително върху някоя от тези платформи, техният упадък и колапс биха означавали и смъртта за вашата агенция.

Разбира се, диверсификацията не означава само намаляване на вашия финансов риск. Добавянето на нови продукти или услуги към предложенията на вашата агенция в крайна сметка ще направи бизнеса ви по-печеливш, като предостави на клиентите нов начин да се ангажират с вас. Когато се изпълняват добре, тези нови потоци от приходи също ще ви помогнат да изградите допълнителен авторитет на марката – те вероятно ще генерират нови потенциални клиенти.

Всичко това се комбинира, за да направи вашата агенция много по-устойчива и по-добре подготвена да се справи с непрекъснато променящия се характер на маркетинговата индустрия.

Диверсифицирайте приходите на агенцията със стратегически партньорства 

За щастие има много потенциални начини една маркетингова агенция да диверсифицира приходите си. Това стана особено очевидно по време на скорошна среща с Ицик Леви, основател и главен изпълнителен директор на vcita – платформа за управление на малкия бизнес. Неговата компания наскоро си партнира с FCR Media от Белгия, за да им помогне да пуснат Sitee, кобрандирана версия на платформата vcita, предназначена да позволи на FCR да разшири своите маркетингови услуги.

Партнирайки си със софтуерна компания, агенцията успя да диверсифицира своя поток от приходи, като предложи възможност за самообслужване за своите клиенти, като впоследствие разшири целевия си пазар, като обслужва нови аудитории, които иначе биха били недоволни от работата с FCR. Това партньорство също по-добре позиционира агенцията да продава услугите си на по-строго насочена основа, благодарение на по-добрата видимост за нуждите на клиентите.

Маркетинговите агенции трябва винаги да търсят взаимноизгодни партньорства, които могат да повишат тяхната оперативна ефективност. Чрез сътрудничество с доставчици на софтуер и хора, които могат да осигурят нови пътища за достигане до техния целеви пазар, агенциите могат да станат много по-печеливши.

Разнообразете приходите с нови предложения 

В допълнение към разширяването на обхвата, за да обслужват нови аудитории, маркетинговите агенции трябва да се стремят да разширят видовете услуги и продукти, които предлагат. Например агенция с активен блог може действително да включи партньорски връзки в публикации по теми, изброяващи предпочитани софтуерни инструменти или блогъри, които да бъдат следвани.

Много агенции също разширяват усилията си за маркетинг на съдържание и изграждат авторитет в индустрията, като предоставят платено образователно съдържание на своята аудитория. Уебинарите, електронните книги, ръководствата и друго подобно съдържание могат да послужат като мощен магнит, който увеличава вашата клиентска база. След като си създадете репутация за производство на качествено съдържание, можете да преминете към платен модел, който превръща тези материали в източник на пасивен доход.

Разбира се, маркетинговите агенции не трябва да се страхуват да се разширяват в нови области, които са свързани с основните им компетенции. Ако вашата агенция се фокусира върху маркетинга в социалните медии, разширяването с добавяне на управление на онлайн репутация може да се окаже привлекателно за много клиенти. Тъй като социалните медии често се използват за управление на репутацията, това би било област, в която бихте могли да имате по-голяма увереност в способността си да предоставяте качествени резултати.

Докато оценявате организационните си силни и слаби страни, трябва да сте в състояние да идентифицирате допълнителни потоци от приходи, които биха могли да послужат като естествено разширение на текущите ви предложения. Създавайки нови източници на активен и пасивен доход за вашата агенция, вие ще осигурите по-стабилно и печелившо бъдеще – без значение какви промени може да има пазарът.

Източник: Каръл Санкар за Inc.com 

Превод и редакция: Александър Пенов 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Цитат на деня
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса