Тема на броя БРОЙ /// Мениджър 11/24
Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 4 / 4
Приоритетен е маркетингът в точката на продажба
Освен в Румъния имаме дъщерни дружества в Гърция, Русия, Испания и Полша и служители в Украйна, Сърбия, Хърватия, Албания, Белгия и Египет, споделя Жечко Кюркчиев, управител на TESY
Приоритетен е маркетингът в точката на продажба
Освен в Румъния имаме дъщерни дружества в Гърция, Русия, Испания и Полша и служители в Украйна, Сърбия, Хърватия, Албания, Белгия и Египет, споделя Жечко Кюркчиев, управител на TESY
Списание МЕНИДЖЪР ви предлага 4 безплатни статии
Последна статия за безплатно четене.
Влезте в акаунта си, за да можете да четете всички статии на списание МЕНИДЖЪР онлайн.
Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg
Или продължете към безплатното съдържание на Мениджър News
Господин Кюркчиев, на какъв етап от развитието на компанията решихте да излезете на външни пазари? И как избрахте къде зад граница да изнасяте?
Миналата година TESY отбеляза 30 години, през които компанията се утвърди като водещ европейски производител на водонагревателни и отоплителни уреди. В началото на 90-те години с моя брат основахме „Фикосота“ и започнахме с внос и дистрибуция на черна и бяла техника, а през 1993 г. създадохме TESY за индустриално производство на отоплителни уреди. През 1996 г. приватизирахме фабриката за електрически маслени радиатори „Устрем“ в родния ни град Смядово, като обновихме и разширихме производствения ѝ капацитет до стотици хиляди броя годишно. Предвид това за нас беше ясно, че трябва да търсим пазари извън страната. И така, още през следващата година участвахме на международно изложение в Кьолн, където установихме партньорства с международни дистрибутори и производители.
Именно на този етап се насочихме към пазари, с които България има изградени традиционни външнотърговски връзки, като Русия, Близкия изток и Северна Африка и основахме първите представителства на TESY в Москва и Киев.
Какъв беше подходът ви при избор на местни партньори или изграждане на екип на място?
В началото международните изложения бяха основен канал за намиране на партньори. Истинският пробив на външните пазари дойде през 2008 г., когато регистрирахме дружество в Румъния и наехме първия си местен търговски екип. Това, което трудно и с частичен успех постигахме дистанционно, някак се отпуши, когато телефонните обаждания за срещи и преговорите започнаха да се водят от местни хора на родния им език.
Днес освен в Румъния имаме дъщерни дружества в Гърция, Русия, Испания и Полша и служители в Украйна, Сърбия, Хърватия, Албания, Белгия и Египет.
Кои маркетингови канали и стратегии се оказаха най-ефективни за налагането на марката на конкретния пазар?
От изключително значение е разбирането за структурата и функционирането на даден пазар. Стремим се да проследим как продуктите ни достигат до крайния потребител. Кои са клиентите на нашите клиенти, кой и как взема решението за покупка.
За разлика от България, където това обикновено е крайният потребител, в Централна и Западна Европа водещ е инсталаторът.Затова маркетинговата ни стратегия е насочена към тези основни целеви групи.
За нас приоритетен е маркетингът в точката на продажба и излагането на продуктовата ни гама на видимо място в търговските обекти. На по-зрелите пазари реализираме самостоятелно или съвместно с нашите партньори кампании, които включват телевизия и радио.През последните години използваме и ефективен дигитален и имейл маркетинг, който ни позволява да моделираме кампания дори в хода на провеждането ѝ.
|
Ключови думи
TESY
нови пазари
бизнес извън граница