И малкият бизнес има право на голяма реклама

И малкият бизнес има право на голяма реклама

Рекламирането на малък бизнес се намира някъде на границата между науката и изкуството. Ръководителите на малките фирми често забравят един от основните му принципи: независимо от размера на фирмата, разбирането на законите на рекламата може да донесе големи награди.

Базисните правила на рекламирането на млакия бизнес не са много. Даръл Зохорски всъщност ги обобщава до 6, в сайта sbinformation.about.com. Според него те са следните:

1. Използвай едно съобщение. Рекламата, която поражда висока степен на отговор, съдържа едно единствено послание. Например съобщението на марката NordicTruck's, което я направи популярна сред потребителите. То бе "Най-добрите в света уреди за аеробни упражнения". То е простичко, ясно и привлича вниманието. Тези качества са важни и за маркетинга с имейли. В рамките на 3 секунди или дори по-малко неговите послания трябва да се разбират и да бъдат комуникирани.

2. Добавете надежност. Вече сякаш стана част от естествената човешка природа да не се вярва на рекламата. Твърденията в маркетинга трябва да бъдат истински и достоверни. Рой Х. Уилямс, автор на бестселъра "Магьосникът на рекламите" (“Wizard of Ads”) подчертава, че всяко твърдение в рекламата, което клиентът възприема като откровена лъжа или начин той да бъде манипулиран, е ужасяваща загуба на пари и всъщност създава обратния ефект – отблъсква от офертата на фирмата.

3. Тествайте всичко. Голямият бизнес има по-голям дял от средства, които може да си позволи да загуби, без да загине. Малкият бизнес не разполага с този лукс. Използвайте онлайн ваучери, QR кодове, инструменти за измерване на заглавията, времето и мястото, в които е поставена вашата реклама. Пробвайте само една идея в едно определено време и в една медия. Това може и да не е сложна процедура. Например да питате всеки клиент в продължение на няколко седмици как е разбрал за бизнеса ви.

4. Бъдете лесно откриваеми. Всяка отделна брошура, кутия, имейл и цялата ви корпоративна литература трябва да са с посочени адреси на компанията ви. Изглежда лесно, но много от фирмите го забравят.

5. Свържете рекламите с целта. Успешната реклама на малкия бизнес говори само на един целеви пазар.

6. Създавайте любопитство. Създавайте реклами, които провокират интерес и карат потребителя да иска повече информация. NordicTrack's, чийто пример бе посочен по-горе, заснема видео и го публикува в интернет. Щом потенциалните клиенти го гледат, те се свързват с нея, за да разберат повече.

Имайте предвид, че ако не получавате достатъчно добър според вас отговор, много често вината не е на медията. В много от случаите проблемът е съобщението. Рекламирането в малкия бизнес много трудно подобрява търговията с бърз ефект. В него е необходимо планиране, тестване и постоянно излъчване, за да окаже желаното влияние. Така се случва, защото в много от случаите става дума за не голяма марка, която действа на местно ниво. Но пък, ако се прави както трябва, е печеливша стратегия.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Цитат на деня
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса