Странни и луди методи за вдъхновяване от рекламната индустрия
Вдъхновението може да дойде от всякъде и има стотици възможности и условия да направим брейнсторминг, за да ни дойдат добри идеи. Но като са експерти по изработването на идеи, професионалистите в рекламните агенции имат свои уникални подходи, от които можем да се възползваме, или поне да прочетем за тяхната лудост и уникалност.
Авторите на Business Insider помолиха представителите на четири рекламни и дизайнерски агенции в Щатите да споделят разработените от тях в практиката най-нови методи, които ползват, за да активират творческата си сила. Ето какви отговори получиха:
Метод 1.: Мобилно приложение за идеи, за вътрешно ползване: Sparkinator.
Базираната в Кливланд малка агенция Marcus Thomas е създала т.нар. Sparkinator - вътрешно мобилно приложение, проектирано за пораждане на идеи и мисли. В общи линии това е енциклопедия на някои от топ методите на агенцията за брейнсторминг, събрана в едно удобно място онлайн, за всички служители. Те могат да използват платформата по време на срещи с клиенти, за да им предлагат идеи, или за индивидуални брейсторминг сесии.
Sparkinator-ът бил създаден преди 3 години от екипа за развиване на технологии на агенцията. Потребителите му могат да избират от набор от брейнсторминг модели. От "Какво бихте .... ?", до "Открий злодея" и подобни. С тези модели те могат да подходят, за да решат проблем по начина, по който някой друг би го направил, да кажем Стив Джобс. Или пък да измислят идея за решение на конфликт или напрежение.
"Най-добрите техники са онези, които ни извеждат извън нормания поток от мисли и наистина ни карат да мислим за проблема различно", казва Джоан Ким, партньор и главен ръководител идеи в Marcus Thomas.
Метод 2.: Посещение на фестивала Burning Man.
Прочутият фестивал в САЩ Бърнинг мен е известен на мнозина като място на свободата и хаоса. Някои дори го асоциират предимно с употребата на леки наркотици. Но според Лионел Охайон, това е супер локация за отприщване на творческата сила. Охайън е основател и главен изпълнителен директор на студиото за иновации и дизайн iCrave и изпраща всяка година няколко от служителите си... на командировка на фестивала в пустинята на Невада Блек Рок Дезърт.
Идеята е, че хората прекарват цяла година в офисите си, фокусирайки се върху резултата от креативната работа, докато Бърнинг мен е събитие, което "чества творческия хаос". То е "оазис", където хората приемат проекти и "трудове на любовта" поради никаква друга причина освен познатата - желанието да твориш и създаваш, казва Охайън.
Той самият посещава фестивала от 13 години насам и е изпращал всяка година служители в групи, понякога до 20 човека, от 2008 г. насам. Смята, че тази необичайна служебна екскурзия е послужила като източник на вдъхновение за няколко идеи за реклама, включително за Корпорацията за икономическо развитие на град Ню Йорк.
Метод 3.: Хипнотерапия или работа с подсъзнанието.
Кариерата на Джей Гелари го отвежда на различни места по света, но изпълнителният криейтив директор на дигитална агенция Huge има една константна склонност - да използва хипнотерапията, или техника, чрез която хората изпадат в състояние на транс и се предполага, че "изчистват мислите си.
Герарди е "обсебен" от силата на подсъзнанието и вярва, че тя има реален ефект върху креативността. Сега той учи служителите си в Huge Лос Анджелис да правят същото. Той е посещавал специални учебни класове, които по думите му го тренирали да отключва подсъзнателното си аз, включително и да има творчески мечти. Праи го например като зарежда мозъка си с определени мисли - да кажем, идеи за потенциални рекламни кампании, точно преди да си легне. По време на нощта се събужда и хваща близко разположения компютър или бележник и записва бележки, които са му хрумнали. Когато се събуди отново на сутринта се опитва да види смисъл в записиките.
"99% от това е за изхвърляне, разбира се, но да си наложиш да направиш смисъл от неща, които изглеждат несвързани или отдалечени, често може да породи нови идеи", казва той.
Метод 4.: Идейни спринтове за всеки в стаята за брейнсторминг.
Агенция DXAgency в Ню Джърси искала да освежи процеса на брейнсторминг в нея и да изведе служителите от еднотипните срещи и евентуалния бърнаут. Затова, преди месеци, тя изработила нов метод: идейни спринтове, в които ги моли да измислят... 150 идеи за 50 минути.
Това, като цяло е геймификация на брейнсторминга, посочва Бен Хордъл, съосновател на агенцията. "Искаме да направим процеса колкото може по-забавляващ и да избегнем хората в стаята да не допринасят с нищо, защото това, което някой друг предлага, не е перфектно или не е развито.
Щом тимът свърши с процеса, идеите се записват за всички и после екипът започва да работи по извеждането им напред. Дори и "лоша" идея може да доведе до добро място.
Така например от агенцията наскоро измислили рекламна техника за марка сладки изделия, при която организирали Facebook Live игра.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.