В сърцето на публиката
Monumental Marketing е британска агенция, създадена от предприемача Джейми Лав и фокусирана върху подпомагането на клиентите си в разрастването им чрез дигитални и пиар решения. Текстът е от блога на агенцията и е публикуван със съгласието на екипа.
Знаете ли наистина каква е целта на пиара? Като концепция, той обърква някои хора. Може да се каже, че труден за дефиниране за онези, които не са добре познати с индустрията отвътре и отвън. Тук сме, за да ви го изясним.
В свят, в който всеки ден се зараждат повече и повече бизнеси, има много информация за безброй индустрии, която трябва да достигне до потребителите по правилния начин. Особено с интернета, който ни свързва по целия свят, денонощно, има милиони очи и уши, за които отговаряме. Пиарът е изключително важен посредник между бизнеса и широката публика – това е сектор, породил мрежа от разнообразни компании, които могат да го използват, за да постигнат резултати, които иначе не биха могли. Ето какви са целите му.
Бранд репутация
Пиарът трябва да изгради така важната репутация чрез споделяне на позитивна информация за брандовете на подходящите хора. Припомнете си, когато през 2016 г. Samsung имаше огромен проблем с експлодирането на батерии на смартфони. Имаха ужасен пиар и все още усещат неудобства днес. Поддържането на бранд репутацията несъмнено е основен стълб.
Органично внимание
Друга важна цел на пиара е да генерира т.нар. „органично“ внимание от публиката, съпоставено спрямо купеното пространство, като например рекламата. Автентичните истории, които се появяват във вестниците и списанията, препратките към уебсайта и онлайн материалите, както и изявите в телевизията са само част от примерите за безплатно отразяване, което може да получите. Не само фактът, че е безплатно обаче трябва да ви привлича.
Публиката е по-скептична към платената реклама, докато препоръките от трети страни имат много по-голяма тежест. Да разгледаме едно от последните събития на Samsung – KX London. Компанията организира събитие, с което да привлече вниманието на публиката за първия по рода си сет на триетажна сцена с височина 9 метра, което даде възможност всички елементи да бъдат забелязани и чути. Това бе използвано за вниманието на общественността, заинтересована от музика и технологии, за да стимулира „органичното“ ѝ внимание.
Писането
Пиарът започва да звучи малко по-важен вече, нали? Е, има още. Има много съдържание на марките, за което пиарът се грижи. Едни от най-честите задачи включват пресрелийзи, речи, комуникация с медии, блогове, постове за социалните медии. Тези неща не се пишат сами, както знаете. Всичко опира до комуникация с публиката и журналистите по възможно най-ефективния начин. Осигуряването на добре написани материали, пълни с информация, е много важна задача, която пиарът покрива.
И последно, но не на последно място, пиарът осигурява разширяване на контактите на бизнеса сред всички видове индустрии чрез личната комуникация. Лесно е да забравим, че корпорациите не са просто безлични формирования, понякога те се състоят от хиляди хора. Това, което трябва да направим, е да извадим малкия си бележник с контакти, за да се уверим, че историята ни ще попадне в ръцете на правилните журналисти. Все пак, в пиара става дума за това кой познаваш, а не какво.
И така, следващия път, когато някой ви попита каква е целта на пиара, можете да му отвърнете: „Е, драги, той е много повече от това, което си мислиш!“.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.