PR&Маркетинг прогнози: Безопасност и доверие станаха ключови компоненти в бранд комуникацията

Manager News

2020 година със сигурност зачеркна всякакви очаквания и прогнози. Внезапната двойна криза  здравна и икономическа, въведе спешен режим на промяна в бизнес планирането, маркетинг и комуникационните стратегии. Кои от тези промени ще се окажат необратими, какво учат и надграждат в движение всички, ангажирани в сферата на публичните комуникации и маркетинга? Мениджър Нюз“ проследява тези тенденции с нова поредица, в която покани водещи PR експерти и маркетинг директори да представят своя анализ и прогноза с отговор на 2 въпроса:

1. Как се променя езикът на комуникацията под влиянието на COVID-кризата?

2. Кои подходи и послания в маркетинга и бранд комуникацията ще са работещи през 2021 година?

Следващият участник е Мария Гергова-Бенгтссон, основател и собственик на United Partners – една от водещите ПР агенции в България и региона, член на Борда на директорите на IPRA (International PR Association) и основател на Българската асоциация на ПР агенциите (БАПРА).

Как се променя езикът на комуникацията под влиянието на COVID-кризата?

COVID-кризата промени фундаментално начина на живот на хората, а оттам и потребителското поведение, което неминуемо доведе и до промяна в езика на комуникацията. Тези промени могат да се обяснят през призмата на поведенческата икономика – науката, която изучава икономическите решения на индивидите. В тази връзка може би най-съществената промяна в езика на комуникациите е фокусът върху позитивните послания, чиято роля е да облекчат и намалят страховете на хората и да създадат позитивни асоциации в тяхното съзнание с дадена марка, които според поведенческата икономика остават в дълготрайната памет на потребителите, и биха имали ефект и след като кризата отшуми. 

Друга съществена промяна е интегрирането в комуникациите на два ключови компонента – безопасност и доверие, около които много марки изградиха кампаниите си през годината. 

Накрая, но не на последно място, промяната и ограниченията в поводите за консумация на много продукти, особено в сферата на бързооборотните стоки, храните и напитките, наложи комуникациите да се адаптират визуално или да се измислят нови креативни концепции, които да отразяват новата реалност, свързана с работа и развлечения в домашна обстановка.  

Кои подходи и послания в маркетинга и бранд комуникацията ще са работещи през 2021 година?

COVID-кризата промени драстично очакванията и изискванията на потребителите към компаниите и марките по отношение на тяхната социална отговорност. В този смисъл можем да кажем, че “brand purpose”, т.е. отстояването и комуникирането на по-висши цели, надхвърлящи сферата на бизнеса на компанията (като устойчиво развитие, опазване на околната среда, борба с климатичните промени и пр.), се превърна в нова територия за конкуренция между компаниите. В много сектори забелязваме идеологическа и ценностна конкуренция, а не толкова продуктова. Така репутацията на дадена марка или компания се превръща в ключов фактор за успех, а комуникирането на добри каузи и дела в полза на общото благо ще бъде основната „валута“ в комуникациите през 2021 година.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 23 ноември. Имен ден празнуват Александър, Александра, Сашо
Скуката – тайната съставка на успеха
Lexus отбелязва 25 години от „December to Remember“ с носталгични реклами
Цитат на деня
Борисов с предложение към ПП-ДБ: Атанас Атанасов да бъде председател на НС, той - премиер
Тръмп назначи бивш експерт на Сорос за министър на финансите и някогашен футболист за градоустройството
The Washington Post: Генералният секретар на НАТО предвижда да обсъди с Тръмп решение за войната в Украйна
Шефът на OpenAI Сам Алтман спечели само 76 хиляди долара за миналата година, имението му е за 27 млн.