Малко храни "оставят" аромата си в кърмата

Кърмата поема някои аромати от храната на майката. Така нейните вкусови предпочитания могат да повлияят тези на бебето макар и по-далечно бъдеще, установи екип немски учени. Проучването е публикувано в сп. Metabolites.
Проучването
Изследователи от немския университет Erlangen-Nürnberg правят опити, за да установят дали ароматите от храната, която яде майката, могат да преминат и да останат в кърмата. „Все още знаем твърде малко за влиянието на храната, която консумира майката върху вкусовите предпочитания на бебето в по-нататъшното му развитие“, обяснява д-р Андреа Батнер, професор по химия в университета.
Някои изследователи допускат, че децата предпочитат храни, които майките им са яли, докато са ги кърмили, вероятно защото кърмата има същия или подобен вкус.
Без следа
Учените успяват да докажат, че не всички храни „оставят“ своя аромат в майчиното мляко. Някои от „летливите“ аромати като например риба, чай, масла нямат никакво въздействие върху вкуса на кърмата.
Яжте чесън
Други миризми от същата група, като тази на евкалипт или чесън обаче, оставят трайна следа. И обратно на широко разпространеното мнение, че ароматът на чесън в кърмата отвращава кърмачето, учените доказаха, че той има стимулиращ ефект. И бебето суче по-активно, ако майка му е консумирала чесън.
„Смятаме, че много малко аромати от храната преминават в кърмата. Мощно влияние, но вече в социален аспект имат други миризми – например от готвенето вкъщи, от аромата по дрехите и кожата на майката. Затова спомените от детството са наситени с миризми. И хората се връщат назад в миналото си най-лесно чрез ароматите. Какво ни „разказват“ те и на какво ни учат, все още не може да кажем“, обобщава д-р Батнер.
Източник: Новите родители
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |Денят в цифри
България |Жилищата в Гърция: Недостъпни за покупка и почти невъзможни за наемане
ЕС |НАП разширява списъка на стоките с висок фискален риск
Бизнес |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Доналд Тръмп: Зеленски споделя вината за жертвите на войната
Свят |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Какви ползи носи AI за начина, по който работим?
Next level HR 2025 |Новата икономика: Сингапур обяви края на глобализацията и очаква нова по-лоша ера
Бизнес |Безос изпрати годеницата си и Кейти Пери в космоса (видео)
Любопитно |Алжир гони френски дипломати за пръв път от 1962 г. насам
Свят |Китайски електромобил влезе в Книгата на рекордите на Гинес
Автомобили |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.