Как да назначим правилния кандидат за работа?
Намирането на точният кандидат е едно от най-важните неща за всеки бизнес, защото разходите, свързани с назначаването на грешния човек, могат да бъдат не просто астрономически, а и напълно невъзвръщаеми.
Според американското Дружество за управление на човешките ресурси (SHRM), всеки път, когато освобождавате служител и назначавате негов заместник, разходи по процеса на намирането и наемането на кандидат се равняват на заплащането, което този човек получава за 6 до 9 месеца.
На всичко отгоре, това са само финансовите разходи. Назначаването на грешния човек може да има опустошителен ефект върху духа, мотивацията и производителността на другите. Избирането на лош кандидат може да остави трайно и дълбоко негативно въздействие върху културата на вашата организация.
Основателят на Facebook Марк Зукърбърг описва процеса на наемане на служители по следният начин: „Бих наел някого да работи директно за мен, само ако аз бих работил за този човек.“
Коментарът на Зукърбърг илюстрира една фундаментална, но често пренебрегвана истина за назначаването на служители – хората не могат да дадат всичко от себе си на работното място, ако не работят заедно с някого, с когото биха искали да са всеки ден.
Добрите мениджъри, отговарящи за назначаването на нови хора, обръщат специално внимание не само на това, което кандидатите за работа казват, но и на това, което те правят, както по време на интервюто, така и след неговия край.
Този процес може да ви помогне да намерите служители с висока емоционална интелигентност(EQ), което, както вече знаем, е критично важен фактор, отличаващ хората с отлично представяне от останалите. Смята се, че връзката е толкова силна, че 90% от хората с топ представяне имат висока степен на EQ.
Не позволявайте следващото ви назначение на служител да бъде такова, което ще съжалявате. Това са няколко стратегии, които ще ви помогнат да намерите правилния кандидат.
1. Научете се да четете езика на тялото
Учени от Калифорнийския университет в Лос Анджелис(UCLA) са установили, че когато общуваме с някого, ние получаваме 7% от информацията от казаното, 38 от тона на гласа на говорещия и 55% от езика на тялото и невербалната комуникация.
Когато знаете как да разчитате езика на тялото, вие имате огромно преимущество в процеса на наемане на служители. Много знаци, като повдигнатите вежди, стиснатите зъби и видимият дискомфорт(дори когато думите казват друго) разкриват повече за това дали кандидатът е подходящ за работата, отколкото неговите отговори на въпросите от интервюто.
2. Наблюдавайте за признаци за висока или ниска емоционална интелигентност
Когато се научите как да разпознавате поведението, което е характерно за хората с висока емоционална интелигентност, ще бъдете една крачка напред в процеса на назначаване на нови служители. Търсете кандидати, които показват самопознание, самоконтрол, социална осъзнатост и комуникационни умения.
Вземете за пример кандидат, които повтаря вашият въпрос, за да бъде сигурен, че го е разбрал правилно. Макар че това е привидно малък и незначителен детайл, той демонстрира добри комуникационни умения. Ако имате няколко кандидати с еднакво ниво на техническа способност, тези малки признаци за емоционална интелигентност могат да бъдат решаващ фактор във вашия избор.
3. Не разчитайте само на интервюто
Обърнете специално внимание на поведението на кандидатите преди, по време на и след интервюто. Как се отнасят те с вашите служители? Малките поведенчески реакции дават много ценна информация за това как кандидатът ще се впише в колектива и как ще се отнася към вашите клиенти.
4. Задавайте проучващи въпроси
Много мениджъри имат списък с въпроси, които задават на всички кандидати за работа. Когато пред вас стои автобиографията на кандидата, вие имате възможността да задълбаете по-дълбоко и да прескочите техническата част от интервюто.
Проучващите въпроси ще ви помогнат да разберете как този човек се адаптира към промяната и предизвикателствата. Когато той отговори с пример от предходната си работа, попитайте защо е направил нещата по този начин и дали би променил нещо, ако има тази възможност. Отговорите на тези въпроси ще покажат неговото самопознание и желание за самоусъвършенстване.
5. Потърсете обратна връзка от настоящите ви служители
Не пропускайте възможността да поискате мнението на вашите настоящи служители, тъй като именно те са тези, които ще трябва да работят с този човек всеки ден. Съберете информация от всеки, който е имал контакт с кандидата по време на процеса на назначаване. В края на краищата, търсите човек, който да се впише във вашия екип, а не просто да запълни празнотите. Покажете на вашите служители, че цените тяхното мнение и щастието им на работното място.
Травис Брадбъри, автор на бестселъра „Emotional Intelligence 2.0“ и съосновател на TalentSmart, за LinkedIn.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.