Добрият мениджър се познава по отдадеността на екипa

Добрият мениджър се познава по отдадеността на екипa

Бъдещето е на компаниите, които предлагат висок стандарт в услугите за сигурност, смята Александър Митев, управител на "ВИП Секюрити"

- Господин Митев, как бихте определили мястото на "ВИП Секюрити" на българския пазар?

- Като един от лидерите на пазара "ВИП Секюрити" е желан партньор при избор на доставчик на охранителни услуги. Успяваме да предложим целия спектър от услуги в областта на сигурността на национално ниво и това ни дава възможност да обслужваме голям брой клиенти. Компанията ни е еднакво фокусирана в инвестирането и развитието на всички направления в охранителните услуги - физическа охрана, кеш мениджмънт, електронни системи за сигурност, СОТ, лична охрана и консултации. По този начин печелим интереса както на корпоративни, така и на ритейл клиенти. Структурата на "ВИП Секюрити" е такава, че ни дава възможност да се развиваме в отделните видове услуги и клиентски групи, без това да е за сметка на качеството.

- От гледна точка на вашия опит какво е нивото на частния охранителен сектор в България, сравнено с международните практики?

- Частният охранителен сектор в България е силно фрагментиран. В него оперират над 2600 охранителни компании и звена за самоохрана в различните сегменти на охранителните услуги. Това е основната разлика при сравнение на структурата на пазара тук и в повечето европейски страни. По отношение на качеството у нас не сме далеч от международното ниво. Повечето собственици и управители на основните компании на пазара започнаха да обръщат по-голямо внимание и да инвестират в повишаване на качеството на предлаганите услуги. Това се определя и от все по-нарастващите изисквания на клиентите. Съвсем естествено - високият стандарт при изпълнение е основен елемент в избора на доставчик на услуги за сигурност. Бъдещето е на тези компании, които го разбират, имат желание и са готови да вървят в тази посока.

Друга специфика, която ни различава от пазарите в международен план, са масовата нагласа за печелене на клиенти от страна на фирмите чрез дъмпинг на цените. Има случаи на достигане на цени за съответната услуга, които са под нейната себестойност. Това е сигурен модел на краткосрочно развитие на съответната охранителна компания, но с условието, че клиентът няма как да получи високо качество. Да не говорим, че е и предпоставка за нерегламентирани взаимоотношения и практики.

- Колко е важен охранителният сектор за националната икономика?

- Охранителният сектор е важен елемент от икономиката ни. От една страна, в него пряко работят около 130 хил. души, а в сектора се генерират над 1 млрд. лева приходи годишно. От друга страна, чрез предоставяне на охранителни услуги на субекти от други сектори на икономиката охранителният бранш има косвено влияние върху дейностите им, като им дава възможност да работят и да се развиват в по-сигурна среда.

- Каква е социалната отговорност, която носи една голяма компания в областта на сигурността?

- Социалната отговорност на всяка компания с голям брой служители е част от мисията и политиката є за развитие. Осигуряването на ресурси и пазари, които да дават възможност за разкриване и поддържане на хиляди работни места, е основен приоритет на компанията ни. Ние също така се грижим и се стремим служителите ни да имат нужното оборудване и да работят в добри условия. За нас е важно те да се чувстват комфортно при изпълнение на служебните си задължения.

Чрез конкретно ангажиран със социалната отговорност екип във фирмата ние развиваме и отделни социални придобивки и възможности за нашите служители, както и различни активности и кампании, насочени към цялостното подобряване на работната среда.

- Какво във вашата работа ви носи най-голямо удовлетворение?

- Възприемам задълженията и отговорностите си, свързани с управлението и развитието на компанията, като част от ежедневието си и подхождам към тях като към елемент на личностното ми израстване. За мен това не е просто "ходене на работа". Навярно този начин на мислене ми помага и при справянето с казусите в бизнеса. Изпитвам удовлетворение както от добре свършената работа и доволните клиенти, така и от постигнатите положителни резултати на компанията.

За мен е огромно удоволствие, че имам възможността да работя и общувам с екипа на "ВИП Секюрити", с който ежедневно се грижим за развитието на услугите и компанията. Зареждам се с енергия, когато наблюдавам и усещам ентусиазма на колегите при справяне с различните предизвикателства. А това се постига благодарение на освободената и приятна комуникация на всички нива вътре във фирмата - от собственика до хората, пряко ангажирани с дейността ни.

- Как бихте дефинирали понятието "лидер"?

- Лидерът води, а не е просто супервайзър на поставени задачи. Търси и намира възможности за развитие на компанията и екипа си. Успява да убеди клиентите и служителите в целите на компанията, за да намерят причина да го последват.

- Какви са критериите за самооценка на един мениджър?

- Един мениджър трябва да се самооценява ежедневно. Това много помага за развитието му. Не е въпросът да си излишно самокритичен, а да можеш да се погледнеш отстрани колкото се може по-безпристрастно и трезво, за да придобиеш представа къде си и върху какво да работиш за подобряване. А критериите, от които всеки мениджър може да разбере къде е, са няколко. Първо, колко желан партньор и работодател е компанията, която ръководи. Второ, как го оценява неговият екип - успява ли той да ангажира достатъчно хората си. Финансовата и социалната част са важен аспект, но недостатъчен, за да накара хората да работят на 100%+ от възможностите си. Добрият мениджър се измерва по това колко отдаден и експертен е неговият екип в процеса на изпълнение на дейностите. И последно, но не по значение, са добрите финансови резултати на компанията. Те също са осезаем, прозрачен и лесноизмерим критерий за работата и приноса на всеки отделен мениджър.

Интервюто е публикувано в новия брой на сп. "Мениджър"

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ