Защо Джеф Безос забрани презентациите с PowerPoint

Защо Джеф Безос забрани презентациите с PowerPoint

Презентациите с PowerPoint отдавна са масово използвана класика за представяне на проекти или резултати от мениджъри, маркетолози, рекламисти, университетски преподаватели, агенции, кандидатстващи да спечелят клиенти. Но работят ли те всъщност в полза на вътрешните процеси на компаниите? 

Шефът на Amazon Джеф Безос подходи иновативно и ги забрани, разказва Inc.com.

В годишното си писмо до служителите той повтори правилото си, че PowerPoint се забранява на срещите на бизнес ръководители. 

Безос замени PowerPoint с друга алтернатива - добрият, стар, написан текст. Според него "разказвателната структура" от думи, изречения, параграфи по теми и глаголи и прилагателни (или просто текстът) са много по-добър метод за предаване на информация. Това разкри самият той на конференцията "Forum for Leadership" в Bush Center в САЩ. 

По думите на Безос, заради забраната на PowerPoint, новите изпълнителни директори в компанията първоначално са били в "културен шок" при първите си бизнес срещи.

Вместо да четат булети в слайдове, прожектирани на табло, всички си седяли тихо около 30 минути, за да прочетат принтирано съобщение от 6 страници текст. 

След като приключили четенето, те дискутирали написаното. 

"Това беше толкова много по-добре от типичната PowerPoint презентация. Поради много причини!", коментира Безос. 

Защо?

Продължава на страница 2.

Кармин Гало коментира в Inc.com: 

Просто човешкият мозък е структуриран да възприема разкази. 

Разказвателното представяне на истории е било от ключово значение за оцеляването на хората като видове. Според антрополозите, когато хората са овладели огъня, историите са станали значим крайъгълен камък в човешкото развитие. Предците ни са готвили на огън и после са се събирали около огъня, за да се хранят заедно и да си говорят, като си разказват истории. 

Неврологични изследвания потвърждават, че човекът обработва информацията като разказ, след като говори в разкази и когато слуша, помни и задържа информацията от разкази, които са му били доверени. (А не за булет точки от най-важното.)

Аристотел - бащата на убеждаването, още преди над 2000 години е разкрил трите елемента, с които се постига убеждаването - Етос, Логос и Патос. Етос е характер и надеждност на разказвача. Логос е логиката - аргументът трябва да съответства на разума. Но Етос и Логос са незначими при лисата на Патос - емоцията. 

А невролозите в съвремението са открили, че емоцията е най-бързият път до мозъка на човека.

С други думи, ако искате идеите ви да бъдат бързо разпространени, историите е най-доброто превозно средство, което съществува, за да прехвърлите една идея в друг човек.

Джеф Безос одобрява това. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ