Представяне, изпълнено с живот

Представяне, изпълнено с живот

Всяка презентация може да има две възможни цели. Да убеди в нещо хората, които имат властта да вземат решение. В случая на рекламните агенции - клиентите. Или да създаде ангажимент сред по-широка публика.

Това посочват в книгата "The Art of Woo" (в свободен превод "изкуството на увещаването") Джи Ричард Шел и Марио Муса. Книгата им е цитирана от американското списание Inc. Авторите в сайта на изданието извеждат от есенцията й 7 препоръки за по-убедителна презентация. Списъкът им съдържа следното:

1. Направете представяне, изпълнено с живот. Говорете реалистично, с примери от практиката, които емоционално въздействат на аудиторията, вместо да ползвате абстрактни концепции, близки до учебниците. Например, вместо да разказвате за "ограничаване на разходите" и "повишаване на продуктивността", кажете "как фирма A спести 1 милион" и "как компанията Б се спаси от фалита".

2. Вложете сърцето си в казаното. Ако не вярвате наистина в себе си, в работното си място и в офертите му, няма как да убедите друг. Вече дори не е достатъчно само да се вярва. Трябва и да бъде видимо за публиката, че сте истински заинтригувани от разказваното от вас.

3. Разкажете история. От зараждането си човечеството използва историите, за да обяснява и осмисля ежедневния си живот. В презентацията ви задължително трябва да има герой, който преодолява препятствия, за да постигне цел. Този герой трябва да е клиентът, не фирмата ви.

4. Персонализирайте примерите си. Презентацията ви трябва да предизвиква емоционална промяна в реакцията на аудиторията - да преминава от неопределеното към сигурното. Това е възможно само, ако се отнася до професионалните занимания на публиката и опита й в живота.

5. Направете загадка. Ако в разказаното от вас има някаква мистерия, аудиторията ще се ангажира да я реши и да разбере края. Затова, не разкривайте всичко в самото начало. Особено ако разполагате с история. Позволете на разказа си да се развие в смислен край.

6. Използвайте метафори. Когато правите паралел с познати за публиката обекти и ситуации й помагате да схване сложни идеи. Например, вместо да кажете "фотолитографията става проблематична на 180 нанометра", можете да отбележите, че "е все едно да опитваш да нарисуваш отпечатък с голямо парче тебешир".

7. Накарайте най-умните да се замислят. Истинските лидери на мнение лесно се отегчават. Особено от информация, която разбират напълно. Интригуват ги възможности да упражняват умствената си сила и да учат нещо ново, за да достигат до прозрения. Опитайте да грабнете вниманието и на тази част от публиката си.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 23 ноември. Имен ден празнуват Александър, Александра, Сашо
Борисов с предложение към ПП-ДБ: Атанас Атанасов да бъде председател на НС, той - премиер
Скуката – тайната съставка на успеха
Lexus отбелязва 25 години от „December to Remember“ с носталгични реклами
Тръмп назначи бивш експерт на Сорос за министър на финансите и някогашен футболист за градоустройството
Цитат на деня
The Washington Post: Генералният секретар на НАТО предвижда да обсъди с Тръмп решение за войната в Украйна
Шефът на OpenAI Сам Алтман спечели само 76 хиляди долара за миналата година, имението му е за 27 млн.