Един, често срещан подход, който съсипва презентациите

Един, често срещан подход, който съсипва презентациите

В продължение на години започвах презентациите си по същия начин, както всеки друг. Казвах "Здравейте, аз съм Лари Ким! Добре дошли в (името на презентацията ми). Ето каква е компанията, която стартирах. Ето няколко места, където може да прочетете мои неща. Ето малко бекграунд за работния ми опит, образованието и забавни лични закачки, за да се уверя, че поддържам това леко и интересно... "

Е, беше ми необходимо известно време, за да осъзная, че това всъщност не е нито леко за слушане, нито интересно. Всъщност, то приспива публиката. 

Още с първото право на удар ги губите. Защото, ето какво - никой всъщност не го е грижа! На никой не му пука поначало, когато започнете да презентирате. 

Знам, че е кофти, но чуйте ме. Хората наистина искат да знаят кой сте и защо трябва да ви слушат. Те просто нямат нужда да чуят всичко това веднага щом излезете на подиума. 

Всъщност, те вероятно вече имат някаква идея кой сте, след като сте застанали пред тях. Може да счетете, че има някаква причина да са седнали пред вас да ви слушат - 5, 15, 50 минути. 

Помислете за това. Началото на всяка добра история, във всеки неин формат, грабва вниманието. Тя хваща интереса и ни въвлича, кара ни с нетърпение да очакваме да чуем още. Дори да не ви се вярва, хората смятат, че може да ви се има известно доверие, след като са пред вас и вие сте в позицията на говорител. И не вашата лична история и биография ги печели, а вашето съдържание. 

Тогава защо губим тази ценна възможност да хванем вниманието на публиката, като говорим за себе си?

Стартирането на презентация с говорене за себе си е фатална грешка. Това е най-лошата ораторска грешка, която може да се направи. 

Аз реших да въведа промяна и започнах да правя презентациите си по друг наичин. Например, с думите "Представете си един ден в недалечното бъдеще, в който отивате на работа, за да откриете, че рейтингите от интернет търсачката са готови и съдбата им е решена от новия ред на машината за учене на алгоритми в микросекунди". 

Малко хора от публиката, сигурен съм, са си мислили "Какво от това?", "Е, и.. ?" и са изпадали в скука. Всички се заслушват. 

Друга моя презентация започва с "97% от логичното мислене около оптимизацията на нивото на разговорите е изцяло и основно глупости." Отново, напълно пропускам представянето си и това на компанията. Има и време да се направи по-късно. 

Сега вече скачам направо в историята, за да хвана вниманието на слушателите и да ги преведа с мен през времето, което прекарваме заедно. На конференциите за контент маркетинг започвам с "Хюстън, имаме проблем. заради странен инцидент в нашия Космос, нашият целеви клиент е блокиран на Марс!". Това създава усмивки. 

Използвайте тези или други по-нетрадиционни начини да започвате презентациите си. Един от организаторите на конференция, в която участвах, ми сподели, че имам 100% положителна обратна връзка. 90% от хората бяха оценили презентацията ми като "отлична" или "забележителна". Това бе на фона на среден рейтинг от 79% за конференцията. 

Не губете ценното си време да говорите за себе си. Никой няма време за това. 

Лари Ким в Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Цитат на деня