Нека направим нещо различно!
Всеки от нас може да посочи реклами, които обича. Защо? Защото има разлика между маркетинговите кампании, които ни дразнят, и тези, които ни привличат и това се свежда до разказването на правилната история. До метода зад творческата лудост, който води до най-завладяващите ни кампании.
Имате нужда от нещо, което да привлече клиентите ви и да придаде на вашата история фокус и посока. Имате нужда от враг, нещо, което вашите идеални клиенти просто не харесват, като например техния B2B конкурент (например Apple срещу Microsoft), по-високи цени, отрицателно изживяване или стар или остарял начин за правене на нещата.
За да изберете правилния враг, трябва да знаете какво харесват и не харесват клиентите ви, какво представлява вашата компания и какви пазарни предизвикателства се опитвате да разрешите. Номерът е да говорите директно за недостатъците на този враг. Това не е подкана за започване на битка. Не създавайте враг, който все още не съществува. Целта тук е да предадете във вашата маркетингова кампания следното: "Ние смятаме, че това е лошо. Съгласни сте с нас, нали? Нека направим нещо различно". Покажете как да победите врага. В добрите истории винаги надделява героят и в този случай вашият клиент е герой и ваша работа е да му покажете как да победи главния си враг. Работата на вашата маркетингова кампания е да му осигури ясен път към героизма.
Докато сглобявате кампанията си, дефинирайте изрично как ще се чувстват клиентите ви и след това покажете тази емоция в кампанията. Клиентите не се опитват активно да проучат или да купят преди да го поставите пред тях. Така че работата на вашата кампания е да им кажете какво да правят. Вашият призив за действие трябва да бъде ясно изразен и прост. Чудесен пример може да бъде "Регистрирайте се днес, за да бъдете намерен онлайн", с предоставена връзка за това.
Оставете нещо запомнящо се. Послание, визуализация, звук или силна емоция, която се задържа, е това, което прави страхотна маркетингова кампания. Това е нещото, което произволно ще се появи в ума на вашия клиент седмица след като изживее вашата кампания.
Накратко, завладяващите маркетингови кампании винаги разказват добра история и такава, в която клиентът е герой и вие сте се появили, за да им дадете инструментите да победят врага си. Кампаниите, които се открояват особено добре, разказват тази история по уникален начин и след това предоставят на клиентите си план за действие. Когато правите това във всички ваши маркетингови канали, ще създадете кампании, които клиентите ви ще запомнят.
Източник: Кенет Бърк за entrepreneur.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.