Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|GM и Ford спорят за търговска марка
Докато General Motors и Ford работят по създаването на самоуправляващи се превозни средства, техните адвокати са заети с борбата за това как точно да се казва технологията им.
Миналия месец GM заведе дело за нарушаване на търговска марка, за да попречи на Ford да използва името BlueCruise за функцията си за „хендсфри“ шофиране. Оттам обясниха, че името е вдъхновено от емблематичното синьо и овално лого на компанията. Същевременно GM твърди, че наличната му към момента „хендсфри“ функция, известна като Super Cruise, както и подразделението за самоуправляващи се автомобили, Cruise, трябва да попречат на конкурента да получи името BlueCruise, предаде CNN.
Ford смята да направи новата си опция достъпна по-късно тази година чрез софтуерна актуализация на някои от моделите пикап F-150 и електрическия Mustang Mach-E. Производителят отговори на GM с подаване на молба за прекратяване на заведеното дело. Освен това подаде документи в Службата за патенти и търговски марки на САЩ с молба GM да бъде лишена от търговските си марки както за Super Cruise, така и за фирмата Cruise, в която GM е контролиращ акционер.
Super Cruise вече се използва при Cadillac от 2017 г. насам и ще стане достъпен за още 22 допълнителни модели през тази и следващата година. Както тази функция, така и Blue Cruise са проектирани да позволяват „хендсфри“ шофиране по магистрали, като имат и камери, за да наблюдават водачите, така че да се уверят, че те остават на мястото си и са нащрек за случващото се на пътя.
Ако не може да използва името, Ford ще има нужда от между шест и девет месеца, за да го смени.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.