Пандемията ускори дигитализацията на луксозната индустрия

Пандемията ускори дигитализацията на луксозната индустрия

Като последица от пандемията, цифровизацията на луксозната индустрия претърпя напредък за осем месеца, който иначе би отнел минимум шест години, за да се развие. Това е един от основните изводи от презентацията на партньора на McKinsey&Company Антонио Гонсало по време на речта си в Luxury Digital Congress, предава cincodias.elpais.com

По данни на McKinsey, през 2020 г. продажбите от висок клас са спаднали с 35% в Европа и с 28% в САЩ в сравнение с предходната година. Въпреки че луксозната индустрия е по-устойчива на кризи, тя е пострадала повече от модната индустрия, където се наблюдава спад от 18% в Европа и 22% в САЩ, поради предпазливостта на клиентите.  

Ситуацията в Китай обаче е различна. Там въпреки коронавируса продажбите на луксозния сегмент са се увеличили с 82%. "Съществува много силна връзка между пътуването и потреблението от висок клас", коментира експертът, обяснявайки, че китайските туристи представляват важна част от луксозната индустрия, но липсата им е обърнала ситуацията.  

Но марките присъстват само в 15 от най-големите китайски градове, докато останалите 75% от страната са селски, според Иван Бургос, ръководител на свързаните автомобили и стратегията за социални медии в Porsche. Ето защо много важна част от потреблението се извършва, когато пътуват или през интернет. 

"Високите заплати в технологичния свят създадоха клас работници с изключително висока покупателна способност, докато милениалите и поколението Z ще представляват 130% от растежа на индустрията през 2025 г.", прогнозира Иван Бургос, ръководител на стратегията за социални медии в Porsche. 

В Китай милениалите и поколението Z вече са 70% от пазарния дял и правят първата си покупка от този тип около 20-годишна възраст, твърдят от консултантската компания Jie Wang. 

"Паузата, която пандемията предизвика в консумацията, трябва да се използва от марките, за да опознаят по-добре своите потребители", коментира Антонио Гонсало. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ