UBS: Възходът на китайските производители на електромобили е заплаха за западните фирми
Западните производители на автомобили са напът да загубят една пета от глобалния си пазарен дял поради неудържимия ръст на по-достъпните и по-евтини за производство китайски електрически превозни средства. Това твърдят анализаторите на UBS Group AG, цитирани от Блумбърг.
Водени от BYD Co., китайските производители на автомобили почти ще удвоят своя дял от автомобилния пазар до 33% до края на десетилетието, пишат анализатори от UBS Патрик Хъмел и Пол Гонг в доклад от 31 август.
Китайските производители, включително Nio Inc. и Xpeng Inc., увеличиха присъствието си на автомобилното изложение IAA тази седмица в Мюнхен и докато германските водещи компании Mercedes-Benz Group AG и BMW AG представиха следващото си поколение електрически автомобили, които няма да се появят на пазара преди 2025 г.
„Глобалната автомобилна индустрия ще претърпи сеизмични промени през следващите около 10 години“, коментра в интервю Гонг, ръководител на отдела на UBS за автомобилни изследвания, свързани с Китай.
Докладът прогнозира, че световният пазарен дял на западните автомобилни производители ще спадне от 81% до 58% до 2030 г.
„Това би бил кризисен момент за западните традиционни компании“, каза Гонг.
BYD, най-продаваната автомобилна марка в Китай, има 25% предимство в разходите пред северноамериканските и европейските марки, което дава на базираната в Шънджън компания достатъчна огнева мощ, за да подкопава конкурентите на родната им територия, докато се разширява в световен мащаб.
При разглобяване на части на седана BYD Seal от 2022 г. UBS установи, че 75% от компонентите са произведени в Китай. Процентът, който е два пъти по-висок от средното за света, е тайната на рентабилното предимство на BYD в стремежа му да контролира собствената си напълно интегрирана верига за доставки. Seal е почти изцяло произведен в Китай, с около 10% или по-малко части от чуждестранни доставчици, изчислява UBS.
„Това наистина е демонстрация на китайски инженери и инженерни дивиденти“, каза Гонг, посочвайки работната сила на BYD от 600 хил. души – пет пъти повече от тази на Tesla, включително 90 хил. инженери.
Според доклада на UBS, BYD, която също произвежда собствени батерии и полупроводници, има 15% предимство в цените пред китайския седан Model 3 на Tesla и повече от 30% пред ID.3 на Volkswagen AG. BYD детронира Volkswagen като най-продаваната автомобилна марка в Китай по-рано през тази година.
Прогнозите на UBS за глобалния автомобилен пазар през 2030 г. също са забележителни с това, че не очакват китайските производители на автомобили да пробият в САЩ - вторият по големина автомобилен пазар в света - или да имат материален успех в Япония, Южна Корея и Индия, които имат силни местни марки.
В същото време компании като BMW, VW и Mercedes, които смятат Китай за един от най-големите си пазари, ускоряват прехода си към електромобили.
BMW представи прототип на своя електрически автомобил Neue Klasse на IAA в събота. Купето с две врати има дигитален дисплей, проектиран по ширината на предното стъкло, както и софтуер, който може да обработва гласови команди и жестове с ръце – функции, които китайските потребители очакват от електромобилите.
От трите големи немски луксозни марки, BMW демонстрира скорост и фокус върху електромобилите, като продажбите на нейните модели с батерии в Китай изпреварват тези на Mercedes и Audi на VW, коментира Йейл Джанг, управляващ директор на базираната в Шанхай консултантска компания Automotive Foresight.
„BMW все още има да догонва китайските производители на електромобили в решения за интелигентно шофиране“, каза той. „Но този концептуален автомобил показа радикална промяна в стила и приложение на интелигентния кокпит“, добави той.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.