Тesla оглави класацията за най-скъпите автомобилни марки в света
Американската компания Tesla се изкачи с две места в класацията на най-скъпите автомобилни марки в света за една година и я оглави за първи път, изпреварвайки Mercedes-Benz и Toyota, показват данните на Brand Finance.
Сега марката Tesla се оценява на 66,2 млрд. долара, което е ръст от 44% на годишна база и пет пъти от времето преди пандемията.
„Това увеличение в оценката на марката е положителен сигнал за Tesla, тъй като показва по-добро познаване на марката, което може да доведе до по-високи продажби и приходи в бъдеще“, коментира експертът от от Brand Finance.Алекс Хей.
Японският автомобилен гигант Toyota падна до третото място в класацията, губейки 18% от стойността си (52,5 млрд. долара),. Германският производител Mercedes-Benz остана на второ място (минус 3%, 58,8 млрд. долара).
Рекорден скок на стойността в сектора направи китайската автомобилна марка Sokoа - 123% за година, до $739 млн.
Италианската Ferrari NV беше обявена за най-силната автомобилна марка от анализаторите на Brand Finance с рейтинг "AAA+". Когато оценява силата на марката, компанията взема предвид множество други показатели освен стойността, включително инвестиции в маркетинг, оперативни резултати и взаимоотношения със заинтересованите страни (от служители, доставчици и акционери до правителства и граждански организации).
Стойността на марката Ferrari обаче падна с 8% за година, главно поради обезценяването на еврото спрямо долара, до $7,4 млрд. В евро цифрата се повиши с 3%.
Сред производителите на авточасти най-скъпата марка отново стана японската Denso, чиято стойност нарасна с 6% за година до $4,5 млрд. В сегмента на производителите на гуми лидер остана френската Michelin (+2%, до $7,9 млрд.).
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.