Силно завръщане на Opel една година след обединението с Groupe PSA

Силно завръщане на Opel една година след обединението с Groupe PSA

Opel/Vauxhall е част от Groupe PSA от дванайсет месеца – и е на път да напише своята успешна история на завръщане. През миналата седмица, компанията обяви повтарящ се оперативен приход за полугодието от 502 милиона евро. Това стана възможно благодарение преди всичко на присъединяването към Groupe PSA.

Със стратегическия план PACE!, който изпълнителният директор на Opel Мехаел Лошелер представи само 100 дни по-късно, на 9 ноември 2017 година, компанията концентрира своите силни качества, получи възможност за използване на ефекта от синергията и освободи пълния потенциал на марката. С плана PACE! Opel ще бъде печеливш, електрически и с глобално присъствие.

“Ние сме напълно различна компания от това което бяхме преди 12 месеца. Сега сме още по-конкурентноспособни, същевременно формирахме насоките за бъдещото развитие в много области. Извличаме огромни ползи от това че сме част от успешната Groupe PSA. Изключително благодарни сме за всичко това – но то носи и отговорности,” отбелязва изпълнителният директор на Opel Михаел Лошелер.

Opel ще бъде печеливш и ще инвестира във всички насоки. След само една година като част от Groupe PSA, Opel/Vauxhall отново е на скорост. Повтарящият се оперативен марж за първата половина на 2018 година е 5.0 процента. Това ясно показва че планът PACE! работи. Конкурентноспособността на производствените предприятия в Европа е значително подобрена. Заедно със социалните партньори, ръководството на Opel постигна съглашения относно бъдещето на всички европейски предприятия, което доведе до разпределяне на отговорностите за продуктите и значителни инвестиции в заводите.

Новата Corsa например, – която ще се предлага и във електрическа версия – ще се произвежда единствено в испанския завод в Сарагоса. Следващото поколение на Vivaro ще напуска поточните линии на завода в Лутън, Англия, от 2019 година. SUV моделът Grandland X ще се произвежда в Айзенах от средата на следващата година – включително хибридната версия, която ще последва през 2020 година. Фиксирани са локации за производство на двигатели и трансмисии в Тихи (Полша), Асперн (Австрия) и Сентготард (Унгария). Подробности относно планираните инвестиции в Рюселсхайм и Кайзерслаутерн ще бъдат обявени съвсем скоро.

Важна роля за инженерния център в Рюселсхайм

Успешната интеграция на Opel/Vauxhall в Groupe PSA се отразява и на организацията на развойната работа. Инженерният център в Рюселсхайм играе важна роля в компанията и интегрира експертните качества на марката Opel в глобалната развойна мрежа. С 15 експертни центъра за различни технологични области и отговорност за разработването на лекотоварни автомобили и следващото поколение четирицилиндрови бензинови мотори, инженерният център в Рюселсхайм поема глобални отговорности в рамките на цялата Groupe PSA. Възможностите на различни експертни екипи идеално се съчетават – в името на ползи касаещи всичките пет марки (Opel, Vauxhall, Peugeot, Citroën и DS Automobiles). В допълнение, в бъдеще всички нови автомобили на Opel/Vauxhall ще бъдат създавани в Рюселсхайм.

“В Opel/Vauxhall, върховите технологични решения на групата се съчетават с известния германски инженерен потенциал. Резултатът се материализира под формата на изключителни автомобили с чист профил и емоционален дизайн,” отбелязва Лошелер. “Винаги сме подчертавали че Opel си остава германски, а Vauxhall английски. Създадохме допълнителен израз на нашите марки в последните дванайсет месеца и очаквам с нетърпение нашия нов концептуален модел, с който ще представим нашето ново марково лице.”

Успешни нови модели – електрификация на продуктовата гама

Сътрудничеството на развойните екипи довежда до създаването на добре приемани от клиентите продукти. С моделите Crossland X, Mokka X и Grandland X, Opel/Vauxhall е чудесно позициониран в бързорастящия пазар на SUV модели в европейския  SUV B сегмент.  По този начин, със своята X гама, марките Opel и Vauxhall допринасят за успешната SUV офанзива на Groupe PSA. През първата половина на 2018 година, броят на продадените автомобили от тези моделни линии достига 167,200.

Opel/Vauxhall продължава своята продуктова офанзива в Европа. След представянето на спортната Insignia GSi, компанията ще представи GSi версия на  Corsa през втората половина на годината. Новата пътническа версия Life на Combo  както и товарният вариант също ще допринесат за растежа. През следващата година ще последва изцяло новата Corsa – включително във версия с чисто електрическо задвижване през 2020 година, което означава че Opel/Vauxhall ще разполага с четири електрифицирани модела през  2020 г. Към 2024 година, всеки предлаган в Европа модел ще разполага с версия с чисто електрическо задвижване или plug-in хибрид. Това ще бъде възможно благодарение на използването на мултиенергийните платформи на Groupe PSA.

Експортна офанзива на пазари отвъд европейския: Opel става глобален

С новите пазари в Мароко, Тунис, Южна Африка и Ливан компанията се движи напред към целта си от удвояване на броя продадени извън Европа автомобили до 2020 година. Модели на Opel ще бъдат сглобявани в Намибия от втората половина на годината. Към средата на следващото десетилетие, повече от десет процента от продажбите на Opel ще се генерират извън Европа. Компанията успешно използва съществуващите структури на Groupe PSA за постигане на това.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Цитат на деня