Ройтерс: Пекин спира автомобилните инвестиции в страните от ЕС, подкрепили митата за електромобилите

Ройтерс: Пекин спира автомобилните инвестиции в страните от ЕС, подкрепили митата за електромобилите

Пекин е поискал от китайските производители на автомобили да спрат големите инвестиции в европейските страни, които подкрепят допълнителни мита върху произведените в Китай електрически превозни средства, твърдят запознати източници, цитирани от Ройтерс.

Новите мита на Европейския съюз в размер до 45,3% влязоха в сила в сряда след едногодишно разследване, което раздели страните в блока на противостоящи лагери и предизвика ответни мерки от страна на Пекин.

Десет членки на ЕС, включително Франция, Полша и Италия, подкрепиха митата при гласуване този месец, докато пет членки, включително Германия, им се противопоставиха. Цели 12 се въздържаха.

На китайските производители на автомобили, включително BYD, SAIC и Geely, им е било казано на среща, проведена от Министерството на търговията на 10 октомври, че трябва спрат своите големи инвестиционни планове за активи, включително фабрики, в страни, които подкрепиха митата, казват източниците.

Няколко чуждестранни производители на автомобили също са участвали на срещата, на която е било казано още, че трябва да се подхожда предпазливо по отношение на инвестициите в страни, които се въздържаха от гласуване. Участниците са били  „насърчени“ да инвестират в държавите, които гласуваха против митата.

От Geely са коментар пред Ройтерс, докато от SAIC, BYD и министерството на търговията не са отговорили веднага на искания за такъв.

Ходът на китайските власти да спрат някои инвестиции в Европа предполага, че правителството търси лост в преговорите с ЕС за алтернатива на митата, желаейки да избегне рязък спад в износа на електромобили за ключовия пазар.

Европа представлява повече от 40% от електромобилите, доставени от Китай през 2023 г., според изчисленията на Ройтерс, използващи данни от Китайската асоциация за леки автомобили.

Инвестиции в Европа

По време на посещение в Китай на испанския министър-председател Педро Санчес миналия месец, китайска компания се съгласи да построи завод на стойност 1 млрд. долара в Испания за машини, използвани за производство на водород. Испания беше една от 12-те държави от ЕС, които се въздържаха от гласуване.

Италия и Франция са сред страните от ЕС, които ухажват китайските производители на автомобили за инвестиции, но също така предупредиха за рисковете, които потокът от евтини китайски електромобили представлява за европейските производители.

SAIC, вторият по големина износител на автомобили в Китай, избира място за фабрика за електромобили в Европа и отделно планира да отвори втория си европейски център за части във Франция тази година, за да отговори на нарастващото търсене на своите автомобили с марка MG.

Помощник на младши министър на търговията на Франция Софи Примас каза, че нямат коментари преди нейното пътуване до Китай следващата седмица.

Италианското правителство преговаря с Chery, най-големият автомобилен производител в Китай по износ, и други китайски автомобилни производители, включително Dongfeng Motor, за потенциални инвестиции.

BYD строи завод в Унгария, която гласува против митата. Китайският EV гигант също така обмисля преместване на европейската си централа от Нидерландия в Унгария поради опасения за разходите, казаха двама различни хора, запознати с въпроса.

Дори преди Пекин да издаде своите насоки, китайските компании бяха предпазливи относно самостоятелното създаване на производствени обекти в Европа, тъй като това изисква големи суми инвестиции и дълбоко разбиране на местните закони и култура.

На срещата на 10 октомври на автомобилните производители също е било казано, че компаниите трябва да избягват отделни инвестиционни дискусии с европейските правителства и вместо това да работят заедно за провеждане на колективни преговори, казаха хората.

Директивата следва подобно предупреждение през юли, когато министерството на търговията посъветва китайските производители на автомобили да не инвестират в страни като Индия и Турция и да бъдат внимателни с инвестициите в Европа.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ