Продажбите на автомобили в Европа нарастват през март, Tesla пада с нас 28 %

Продажбите на нови автомобили на Tesla в Европа са спаднали с 28,2% през март спрямо година по-рано, въпреки че общите продажби на електрически превозни средства с батерии са нараснали с 23,6% през месеца, според данни на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA).
Общите продажби на нови автомобили в Европа са нараснали с 2,8% през месеца, подсилени от двуцифрени скокове във Великобритания и Испания, тъй като печалбите на EV компенсират спада при бензиновите и дизеловите автомобили, показват данните, предава Ройтерс.
Спадът на продажбите на Tesla в Европа допълва признаците, че шофьорите избягват марката електрически автомобили на Илон Мъск, тъй като конкуренцията от Китай се засилва и някои протестират срещу политическите му възгледи.
Европейските производители на автомобили също се борят с конкуренцията от Китай, докато се борят да намалят високите разходи на вътрешните пазари и сега се борят с ефектите от 25% мита на президента на САЩ Доналд Тръмп върху вноса на автомобили, което замъглява перспективите пред индустрията.
145% данъци на Тръмп върху вноса от Китай и ответните мита на Пекин също понижиха прогнозите за глобален растеж, пораждайки нови рискове за автомобилните компании.
Продажбите през март в Европейския съюз, Великобритания и Европейската асоциация за свободна търговия се повишиха до 1,42 милиона автомобила след спад в продължение на два месеца, показват данните на ACEA.
Регистрациите при Volkswagen и Renault са се увеличили съответно с 10,3% и 13,0%, докато при Stellantis са намалели с 5,9%.
Продажбите на Tesla спадат за трети месец, с 28,2% на годишна база, а делът й от общия пазар намаля до 2% от 2,9% преди година.
В ЕС общите продажби на автомобили са намалели с 0,2% на годишна база, намалявайки за трети месец, въпреки че регистрациите на електрически (BEV), хибридни електрически (HEV) и плъгин хибридни (PHEV) автомобили са се увеличили съответно със 17,1%, 23,9% и 12,4%.
Електрифицираните превозни средства - BEV, HEV или PHEV - продадени в блока, представляват 59,2% от регистрациите на леки автомобили през март, спрямо 49,1% през предходната година.
Сред най-големите пазари в ЕС продажбите в Испания и Италия са се увеличили съответно с 23,2% и 6,3%, докато във Франция и Германия са намалели с 14,5% и 3,9%.
Във Великобритания регистрациите са се увеличили с 12,4%.
Пазарни експерти казват, че нарастващият интерес към електрически автомобили в Европа, вторият по големина пазар на електромобили в света, се дължи до голяма степен на новите цели на ЕС за емисии и пускането на по-евтини електрически модели, въпреки че ЕС наскоро предложи разхлабване на целите.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.