Китай забранява употребата на „интелигентно“ и „автономно“ в автомобилните реклами

Китай забранява употребата на „интелигентно“ и „автономно“ в автомобилните реклами

Китай забранява на производителите на автомобили да използват термините „интелигентно шофиране“ и „автономно шофиране“, когато рекламират функции за подпомагане на водачите, и ще затегне контрола върху подобни технологични ъпгрейди, пише Ройтерс.

Новата рамка за рекламиране на превозни средства беше предоставена от Министерството на промишлеността и информационните технологии на среща с близо 60 представители на автомобилни производители в сряда, според стенограма, видяна от Ройтерс и потвърдена от един от присъстващите.

Този ход следва фатален инцидент с най-продавания седан SU7 на Xiaomi през март, който предизвика широки опасения относно безопасността на превозните средства.

Предварителните констатации показаха, че колата на Xiaomi се е запалила, след като се е ударила в циментов крайпътен стълб със скорост от 97 км/ч секунди, след като шофьорът ѝ е поел управлението от усъвършенстваната система за подпомагане на шофирането (ADAS).

Министерството потвърди срещата в кратко изявление, в което се казва, че предоставя яснота на автомобилните производители относно новите изисквания, публикувани през февруари, включващи свързани с шофирането безжични технологични надстройки за интелигентни и свързани превозни средства.

Съгласно актуализираното правило, производителите на автомобили вече нямат право да тестват и подобряват своите ADAS системи чрез софтуерни актуализации от разстояние за превозни средства, които вече са доставени на клиенти, без предварително одобрение, става ясно от стенограмата на срещата.

Сега от тях се изисква да извършат достатъчно тестове, за да проверят надеждността и да получат одобрение от властите преди подобно внедряване.

Huawei, която доставя своята ADAS система на най-малко седем марки, включително Audi в Китай, беше сред фирмите, е била сред компаниите, присъствали на срещата.

Затягане на контрола

Регулаторният ход идва в момент, когато производителите на автомобили бързат да пуснат нови модели, оборудвани с ADAS, рекламирайки способността за „интелигентно шофиране“ като ключова точка за продажба в бруталната ценова война, която продължава вече трета година на най-големия автомобилен пазар в света.

BYD ескалира ценовата война през февруари, когато пусна на пазара най-малко 21 достъпни модела на цени от по-малко от $10 000, които са оборудвани с безплатни функции за „интелигентно шофиране“. Много от конкурентните на компанията, включително Leapmotor и Toyota, последваха нейния пример, представяйки достъпни превозни средства с подобни характеристики.

Китайските регулатори затягат контрола върху технологиите за електрически превозни средства, тъй като индустрията се разраства по-бързо от очакваното, като продажбите на електромобили и хибриди представляват повече от половината от общите продажби на превозни средства в края на миналата година.

Регулаторите също така затягат разпоредбите относно стандартите за батерии за електромобили, с цел намаляване на рисковете от пожар и експлозия.

Анализатори и източници от индустрията предупредиха, че по-строгите регулаторни правила ще увеличат разходите и ще забавят темпото на развитие и внедряване на технологиите. Но това може също така да ускори дългоочакваната консолидация в претъпканата автомобилна индустрия в Китай.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ