Пекин и ЕС ще се разберат за митата за китайските електромобили, прогнозира експерт

Пекин и ЕС ще се разберат за митата за китайските електромобили, прогнозира експерт

Човекът, който оглави китайската стратегия за електрически автомобили прогнозира, че китайските инвестиции в европейската индустрия за електрически превозни средства могат да бъдат път напред и за двете страни на фона на търговското напрежение.

„Вярвам, че правителствата [на Китай и ЕС] сега обмислят как, чрез преговори, могат да комбинират инвестициите заедно с търговията със стоки“, каза Уан Ганг,  президент на Китайската асоциация за наука и технологии, цитиран от CNBC.

Уан говореше чрез официален английски превод по време на предаване на живо на панел на срещата на Световния икономически форум „Летен Давос“ в Далиан, Китай. Говорителите на външното министерство на Китай и Европейската комисия не бяха на разположение веднага, когато с тя се  свърза  CNBC.

Министерството на търговията на Китай заяви през уикенда, че започва консултации с ЕС относно разследването на блока за ролята на субсидиите в китайските електрически автомобили. ЕС каза по-рано този месец, че ще увеличи митата върху вноса на превозни средства.

„Въпреки че не изнасяме голям брой електромобили, може би китайските компании могат да опитат да инвестират в Европа“, каза Уан, отбелязвайки, че подобно финансиране може да създаде местни работни места.

Германските автомобилни производители се тревожат за бъдещето си в Китай, казва анализатор.

Уан стана министър на науката и технологиите на Китай около 2007 г. и е известен с това, че оглави ранния тласък на страната към електрически автомобили.

Той каза, че когато Китай се присъедини към Световната търговска организация през 2001 г., той вече е работил в Германия от около 15 години, включително в Audi - и е преживял няколко периода на нестабилност на цените на петрола.

Уан добави, че 2001 г. е била и годината, когато китайското правителство си е поставило за цел да развие "умерено проспериращо общество", което би означавало, че всяко семейство скоро ще има собствена кола.

Но превозните средства, задвижвани с гориво, ще окажат натиск върху Пекин да осигури стабилни доставки на газ за потребителите, докато замърсяването ще се увеличи, изчисли тогава Уан Ганг.

Той твърди, че Китай не е мислил да се конкурира с никого, когато е разработвал стратегията си за електрически автомобили, а по-скоро е обмислял собственото си оцеляване.

Тази година САЩ също повишиха митата върху вноса на китайски електрически автомобили на фона на нарастващите критики за това, че политиката на Пекин прекомерно облагодетелства местните играчи пред чуждестранните компании.

Уан каза, че Китай го е помолил да се върне от Германия и да започне да изследва електрическите автомобили преди повече от 20 години. До около 2010 г. той каза, че китайските градове са изправени пред екстремни проблеми със замърсяването на въздуха, което стимулира местните усилия да преминат към електричество, като се започне с автобуси и таксита.

Тази година превозните средства с нова енергия – категория, която включва автомобили с батерии и хибридни автомобили – са достигнали повече от една трета от новите пътнически автомобили, продадени в Китай, според данни на местната асоциация на пътниците.

Въпреки това Уан каза, че производителите на електрически автомобили все още трябва да направят повече, за да намалят безпокойството на водачите за обхвата – като например да позволят на превозните средства да знаят кога и къде да се зареждат автоматично – и да подобрят безопасността на пътя чрез технология за подпомагане на водача.

Той каза, че разработването на електрически автомобили е „необратима тенденция“ за света, отбелязвайки, че „трябва да сме напълно решени да продължим напред въпреки превратностите“.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 23 ноември. Имен ден празнуват Александър, Александра, Сашо
Скуката – тайната съставка на успеха
Lexus отбелязва 25 години от „December to Remember“ с носталгични реклами
Цитат на деня
Борисов с предложение към ПП-ДБ: Атанас Атанасов да бъде председател на НС, той - премиер
Тръмп назначи бивш експерт на Сорос за министър на финансите и някогашен футболист за градоустройството
The Washington Post: Генералният секретар на НАТО предвижда да обсъди с Тръмп решение за войната в Украйна
Шефът на OpenAI Сам Алтман спечели само 76 хиляди долара за миналата година, имението му е за 27 млн.