Европейски автогиганти пускат евтини електромобили, в опит да преборят китайските конкуренти

Европейски автогиганти  пускат евтини електромобили, в опит да преборят китайските конкуренти

Няколко от най-големите европейски производители на автомобили представиха евтини електромобили на автомобилното изложение в Париж тази седмица, опитвайки се да дадат тласък на спада в търсенето и да си възвърнат част от пазарния си дял, който сега се държи от китайските марки, предаде CNBC.

Смята се, че провежданото на всеки две години индустриално изложение, което бе открито в Париж в понеделник и ще продължи до неделя, може да се окаже повратна точка за европейската автомобилна индустрия.

„Имам чувството, че Европа дава отпор“, заяви пред CNBC Джулия Полисканова, старши директор за превозните средства и веригите за доставки на електронна мобилност в кампанийната група „Транспорт и околна среда“.

Представени са толкова много нови модели, а това, което е наистина страхотно, е, че много от тях са на по-достъпни цени. Така че Citroen, Peugeot [и] Renault - всички те показват някои по-малки и достъпни модели“, каза Полисканова. „Точно от това се нуждаем за масовия пазар, за да могат хората да купуват повече тези автомобили, а и тук конкуренцията от китайците е най-силна“, добави тя.

Европейските автомобилни гиганти се сблъскват с "перфектната буря" от предизвикателства по пътя към пълна електрификация, включително липса на достъпни модели, по-слабо от очакваното въвеждане на инфраструктура за зареждане и разгаряща се търговска война с Китай.

Натискът върху европейските производители на автомобили ще се увеличи още повече през следващата година, когато ще влязат в сила целите за намаляване на емисиите, като някои от тях призовават за спешни мерки за облекчаване на положението, за да се избегне перспективата за големи глоби.

На този фон производителите на автомобили, които са напълно наясно с необходимостта от увеличаване на продажбите на електрически превозни средства, се опитаха да използват автомобилното изложение в Париж като платформа за представяне на редица евтини модели.

Френският автомобилен производител Renault, например, представи за първи път пред обществеността електрическия прототип Twingo E-Tech. Той твърди, че цените на изцяло електрическия автомобил ще започват от по-малко от 20 000 евро (21 800 долара), когато той се появи на пазара през 2026 г.

Renault също така представи своя малък електрически SUV, R4, и вече получава поръчки за електрическия си модел R5. Марката Dacia на групата представи своя модел Spring, като го обяви за един от най-достъпните електрически автомобили на пазара - също с цена под 20 000 евро.

Междувременно автомобилният гигант Stellants представи новите компактни модели Citroen C4 и C4 X, описвайки моделите като  „перфектни примери“ за отговора на автомобилния производител на предизвикателствата на енергийния преход.

Достъпна мобилност

„Разказът е, че хората са се отказали от електромобилите и няма потребителско търсене, но това не е вярно“, казва Полисканова от Transport & Environment.

„Тази година в Европа нямаше достъпни модели, така че хората не купуват тези прескъпи премиум автомобили. Въпреки това, веднага щом през следващата година се появят превозни средства в подходящия ценови диапазон ... хората ще се втурнат да ги купуват.“

Според Полисканова пускането на пазара на няколко евтини електрически автомобила означава, че продажбите на електрически автомобили могат да достигнат до 24% пазарен дял през следващата година, в сравнение с 14% през тази.

Според данни, публикувани  от фирмата за данни JATO, произведените в Китай електрически автомобили обикновено струват по-малко от половината от цените, наблюдавани в Европа и САЩ през миналата година, което подчертава предизвикателството пред западните автомобилни производители да не изостават от Пекин.

Средната цена на дребно на електрически автомобил с батерия в Китай възлиза на около 31 000 евро през първата половина на 2023 г., заяви JATO. За сравнение, средната цена на дребно на електрически автомобил с батерия за същия период е над 66 000 евро в Европа и 68 000 евро в САЩ.

„Хората търсят мобилност на достъпни цени“, заяви главният изпълнителен директор на Dacia Дени Льо Вот пред CNBC на автомобилното изложение в Париж.
„Точно в този момент напълно обновяваме Spring... с напълно нова форма на изданието за 2024 г., нов двигател, 64 конски сили, нова кормилна система, нова електронна архитектура - за по-малко от 20 000 евро. Не са много напълно електрическите автомобили в Европа на цена, по-ниска от тази“, добави той.
„Така че отново, дори и при електромобилите, Dacia играе ролята на достъпна мобилност“, каза Льо Вот, като отбеляза, че в Европа са продадени повече от 150 000 возила от  модела Spring.

Предизвикателствата 

Пере Бругал, президент и управляващ директор на GM Europe, заяви, че предизвикателствата, пред които е изправена европейската автомобилна индустрия, трябва да се разглеждат като преходна фаза, а не като доказателство за криза.

„Възприемането на нови технологии и ново поведение никога не е линейна история на растежа, но краят е напълно електрически [автомобили]“, каза Бругал пред CNBC на автомобилното изложение в Париж.

Някои от предизвикателствата пред индустрията се свеждат по-скоро до необходимостта от промяна на заученото поведение,  отколкото до физически или технически пречки, каза още  Бругал.

„Наличието на повече инвестиции в обществена инфраструктура за зареждане ще помогне, но в действителност в Европа вече има голяма мрежа за зареждане, която позволява мобилността на електрическите превозни средства в момента“, добави той.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 23 ноември. Имен ден празнуват Александър, Александра, Сашо
Скуката – тайната съставка на успеха
Lexus отбелязва 25 години от „December to Remember“ с носталгични реклами
Цитат на деня
Тръмп назначи бивш експерт на Сорос за министър на финансите и някогашен футболист за градоустройството
The Washington Post: Генералният секретар на НАТО предвижда да обсъди с Тръмп решение за войната в Украйна
Борисов с предложение към ПП-ДБ: Атанас Атанасов да бъде председател на НС, той - премиер
Шефът на OpenAI Сам Алтман спечели само 76 хиляди долара за миналата година, имението му е за 27 млн.