Автомобилни заводи в Европа и Северна Америка са изправени пред затваряне

 Автомобилни заводи в Европа и Северна Америка са изправени пред затваряне

Няколко европейски и северноамерикански автомобилни заводи са изложени на риск да бъдат затворени или продадени тази година, тъй като компаниите се борят със свръхкапацитет и ценова конкуренция, се казва в доклад на изследователската и консултантска фирма Gartner, предаде Ройтерс.

Производителите на автомобили вероятно ще намалят производствения си капацитет на двата континента през 2025 г., тъй като са изправени пред цели за емисиите и тарифи, докато доминацията на електрическите превозни средства (EV) в Китай ще се увеличи поради предимството му в софтуера и електрификацията, казаха от фирмата.

Затварянията или продажбите са по-вероятни в страни с високи разходи, където политическият и обществен натиск ще бъдат компенсирани от нарастваща конкуренция, каза вицепрезидентът на Gartner анализатор Педро Пачеко пред Ройтерс.

„Това е малко като тенджера под налягане“, каза Пачеко. „Натискът се увеличава, увеличава и... това ще накара броя на автомобилните производители да вземат по-прагматични решения.“

Китайските марки биха могли да купуват заводи, за да преодолеят търговските бариери, или да отворят нови фабрики в европейски страни с по-ниски разходи и партньори за свободна търговия като Мароко или Турция, прогнозира фирмата.

Опасявайки се от прекъсване на правилата за емисиите на CO2 на Европейския съюз за 2025 г., главният изпълнителен директор на германския автомобилен доставчик Bosch  Щефан Хартунг каза пред изданието Auto Motor und Sport , че блокът трябва да се въздържа от глобяване на компании, които не отговарят на цели. Европейската автомобилна индустрия вече не е на път да постигне целите си за EV за 2030 г. и 2035 г., каза Люк Шател, председател на френското автомобилно лоби PFA.

„Рискът е в крайна сметка да намалим продажбите на превозни средства с двигатели с вътрешно горене, за да увеличим изкуствено“ продажбите на електромобили, каза той пред Ройтерс.

Въпреки предизвикателствата пред електрификацията, Gartner очаква доставките на електрически автобуси, автомобили, ванове и тежкотоварни камиони да нараснат като цяло със 17% през 2025 г. Прогнозира, че повече от 50% от всички модели превозни средства, предлагани на пазара от автомобилните производители, ще бъдат електромобили до 2030 г.

За да постигнат промяната, производителите на стари автомобили могат да закупят софтуерна архитектура от по-нови производители на EV и дигитални фирми, да стимулират центрове за изследване и развитие в технологични центрове или да си партнират с технологични компании, за да създадат самофинансирани съвместни предприятия за EV, каза Пачеко.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ