5 груби грешки в малкия бизнес

5 груби грешки в малкия бизнес

Да управляваш успешен малък бизнес е начинание, за което не се изискват само ресурси. Важно е да възприемете и правилната нагласа. Има няколко добронамерени, но остарели убеждения, от които, като лидери на малък бизнес, трябва да се отървете колкото се може по-скоро.

Синдромът „Винаги сме го правили така”

Подходът „направи си сам” е стара традиция в малкия бизнес. Това е една умилителна черта, която го прави по-разбираем и личен от огромните корпорации. Истината обаче е, че не сте гении и не разполагате с екип от клонинги, които да изпълняват всяко ваше желание. Винаги търсете по-добри решения и не се оставяйте на инерцията, само защото така ви е по-удобно.

Чашата е винаги наполовина пълна

Мотивационните речи имат своята стойност. Депресиращо е да станеш сутрин в понеделник и да отидеш на работа в един мрачен офис. За да мотивират служителите си, много лидери захаросват проблемите и ги наричат „възможности”. Това обаче носи посланието, че проблемът може да бъде игнориран и отложен. Ако служителите ви свикнат с това, неминуемо ви чака катастрофа. Проблемите трябва да бъдат третирани като това, което са. Намерете баланса между прагматизма и идеализма.

Всички трябва да са на борда

Подходът на предаване на команди от върха надолу е архаичен. Днес малкият бизнес се гради върху сътрудничеството и отвореното работно пространство. Ако обаче чакате всички непрекъснато да са на линия, няма да свършите нищо. По-лошо – или вие, или скъпият мениджър, когото сте наели, ще се превърнете в постоянен преговарящ. Лидерът трябва да бъде в състояние да взема солидни решения дори тогава, когато те не са обсъдени с абсолютно всички.

Мълчаливото съгласие

Шефът има последната дума. Какво става обаче, ако никой от служителите не смее да каже критиките си на глас и планът се провали? Минимум 6 месеца работа пропадат безвъзвратно. Служителите трябва да знаят, че могат да се противопоставят и да критикуват идеите на лидера си, без да имат чувството, че са сложили главата си в примката.

Всичко трябва да бъде идеално

Сега, когато имате собствен бизнес, искате всичко да бъде перфектно. Дребнавостта и прекаленото задълбаване в подробностите обаче ще пропилеят ценното ви време за неща, които не са важни. Научете се да определяте и подреждате приоритетите си и да знаете кои въпроси се нуждаят най-много от вниманието ви.

Всички съветват малките бизнеси да бъдат адаптивни и гъвкави. Преди това да може да стане обаче, лидерите първи трябва да изградят у себе си тези ценни качества.

Арлин Рамирес, Business2Community

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Цитат на деня
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса