Очаквайте умните пощенски кутии
Те ще се появят в молове, бизнес сгради, летища и големи вериги бензиностанции, предвижда Кристиан Кръстев, управител на „Флайинг Карго” - официален представител на FedEx Express за България
- Господин Кръстев, кога в България да очакваме първите „умни” пощенски кутии?
- България е малка държава с изключително иновативни предприемачи. За да бъдеш успешен тук, е необходимо да си гъвкав и да си на крачка пред останалите. Това важи и от транспортно-логистична гледна точка. Вече има специализирани фирми за всякакви видове товари - от проектни доставки до куриерски пратки. В световен мащаб „умните” пощенски кутии, или така наречените „дроп оф” кутии, са факт. Очаквам у нас те да се появят до една-две години, като първоначално ще са предвидени основно за изпращане.
- Какво представляват пощенските кутии от най-ново поколение? Какви са техните предимства и какво ще накара хората да ги ползват?
- Това са машини, наподобяващи пощенските кутии пред дома, но са обществени, а не персонални. Два вида са. Едните са изключително опростени и имат индикатор, свързан с централата на куриерския оператор, който сигнализира, когато в кутията има пратки, за да бъдат взети от куриер. Това са т.нар. дроп оф кутии и са само за изпращане на писма и малки колетни пратки до 5 кг. Другият вид кутии са електронни, като те може да се използват както за изпращане, така и за получаване. Този тип самостоятелно обслужване от клиента е създадено като добавена стойност към стандартните куриерски услуги, които предлагат компаниите в отговор на динамичните и диверсифицирани нужди на крайния потребител. Основно предимство е неограниченият достъп до тях - 24 часа 7 дни в седмицата. Това на практика освобождава от зависимостта от работното време както на куриерската компания, така от това на клиента. Над 80% от ползвателите на тези услуги са активно работещи хора с ограничена възможност да получат лично пратките в дома си. Изградената мрежа от устройства създава удобство потребителят сам да избира локацията, която да използва, като за всяка конкретна пратка тя може да е различна в зависимост от нуждите на клиента. Пренасочването за получаване в електронната кутия дава избор на клиентите, прибирайки се от работа, правейки покупки за дома, да минат през най-близкия търговски комплекс и/или бензиностанция и да вземат пратката си оттам.
- Колко ще струват новите кутии и как ще се гарантира надеждността на пратките?
- Обикновените дроп оф кутии са малка инвестиция сами по себе си. Те имат и имиджов характер и първоначално ще се появят в молове, бизнес сгради, летища и големи вериги бензиностанции. Следващата стъпка са електронните кутии. Те винаги са вървели с няколко години след обикновените. От гледна точка на сигурността клиентът въвежда предварително петцифрен код. Кутията се отваря автоматично в рамките на няколко секунди и механично предоставя пратката. Обществените места, където се избира да бъдат позиционирани машините, са с постоянен видеоконтрол. Всяка дроп оф кутия се обслужва само от един доставчик на куриерски услуги.
- Съвременният човек колко често получава писмо или колет в пощенската си кутия? В тази връзка завръща ли се модата на реалните пратки за сметка на мейлите и общуването през социалните мрежи?
- Засипани сме с всякаква комуникация в пощенските кутии, но кутиите, за които говорим, са универсални - в тях получаваш всякакви пратки, не само пликове. Електронната търговия от различни онлайн магазини напредва с бързи темпове и хората пазаруват всякакви стоки, които достигат до тях чрез куриер. След 10 години да подариш книга или да получиш картичка по пощата ще бъде един прекрасен зов за завръщане на традициите.
Венцислав Савов, сп. "Мениджър"
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.