Ролята на компютърните игри в iGaming индустрията
Една от най-бързо развиващите се индустрии в днешно време е т.нар. iGaming. Тя е естественото онлайн продължение на едни от най-старите бизнес сфери: игрите на късмет, свързани със залагания, както спортни, така и казино. Въпреки своя растеж индустрията смело черпи знание от друга, значително по-млада: на компютърните и мобилните игри.
Във все повече направления чуваме за навлизането на игровизация (gamification). Този подход използва изпитани техники за ангажиране на потребители от електронните игри, а отчасти и от настолните. И това е и едно от големите предимства на компаниите от iGaming индустрията, които се фокусират върху инструменти за ангажиране на аудиторията си: привличането и задържането на играчи е многократно по-бързо и стабилно чрез въвеждането на механики от игри.
Игровизацията доказано може да увеличи взаимодействието с дадена платформа с до 13%, споделянето в социалните мрежи с 22% и откриването на съдържание с 68%. Това може да доведе до 100–150% увеличение на показателите за ангажираност на даден сайт. Не е изненадващо, че много оператори на онлайн казина или сайтове за спортни залагания се стремят към нововъведения, за да привлекат технологичната и взискателната база от играчи от поколението Z.
Психология на прогреса
Като водещ разработчик на софтуерни решения за iGaming индустрията в Delasport следим всички актуални тенденции в сферата и сме се погрижили клиентите ни да имат достъп до най-новите инструменти за привличане и запазване на играчи. В ядрото на мисията ни е да помагаме на хората да се забавляват и разтоварват. Ето защо предлагаме цяла гама от функционалности, вдъхновени от света на компютърните и мобилни игри: от ежедневни или еднократни мисии, прогресиране чрез нива, трупане на точки и печелене на значки до турнири и класации. Тази плеяда от инструменти е налична както за казино, така и за спортната вертикала на нашите продукти. Докато казино играчите са свикнали с концепции като колело на късмета и скреч карти, за залагащите на спортни събития възможността да спечелят бонус чрез подобни забавни активности често е ново изживяване. От психологическа гледна точка усещането за прогрес от трупането на точки и изкачването на нива е повече от удовлетворяващо. То задоволява някои от най-дълбоките ни човешки потребности като тази за постоянен напредък. Именно в това усещане и очакването на награда е основното привличане. Инструменти като лиги и турнири пък карат играчите да се чувстват част от общност и насърчават здравословната конкуренция. По този начин създават чувство на истинско удовлетворение, когато достигнат определени етапи. Допълнителен бонус е и фактът, че човешката психика много по-лесно възприема информация, включително инструкции, ако са под формата на игра. Потребителите са способни бързо да усвоят сложни концепции и умения по забавен и интуитивен начин. По този начин лесно свикват със съответната платформа и са ангажирани на мига.
Резултатите в цифри
Резултатите от въвеждането на модул с игрови елементи са красноречиви. Нашите клиенти наблюдават значително повишаване на конвертирането на посетители в регистрирани играчи, както и в тяхното удовлетворение и последващата лоялност. Въвеждането на колело на късмета при регистрация повишава превръщането на гости в регистрирани потребители с до 20%. Компаниите, които въвеждат игровизация, са седем пъти по-печеливши от тези, които не използват игрови елементи. Ангажираността на потребителите се повишава с около 85% от месец на месец – от 32 хил. завършени мисии до почти 59 хил. само месец по-късно. Важно последствие от тези статистики е превръщането на играчите в лоялни потребители. Когато имат възможност да залагат някъде другаде, те биха избрали да се върнат в игровизираната платформа, защото там има видим запис на техния напредък, както и секция с личните им постижения.
Незабележима интеграция
За нас в Delasport е важно да предоставяме решения, които с лекота да се впишат във визията и стила на клиентите ни. Ето защо операторите имат възможност да изберат тематиката на своя игровизационен модул: дали ще бъде космическа, Див запад, древноегипетска и т.н. е изцяло според предпочитанията им и облика на съответния сайт. В допълнение, ако операторът пожелае, по-голямата част от работата може да бъде свършена директно от екипа на Delasport. Всяко внедряване на игрофикация има свой собствен изказ, визуална идентичност, герои и др. Ако операторът няма творческия ресурс да направи всичко това, ние винаги сме насреща, за да свалим работата от плещите му.
Където опитът среща иновациите
В Delasport залагаме на две основни предимства, когато изграждаме своите продукти: големия опит, който екипът ни притежава, и неспирния интерес към иновациите в световен мащаб. И не само иновации в iGaming сферата, а в редица индустрии. Защото, както се вижда от нашия игровизационен модул, често важните ходове идват извън собственото ни поле.
По подобен начин се роди и друга наша гордост: пакетът от функционалности ‘My Era’. Установихме, че е важно да дадем контрол в ръцете на играчите. Ето защо нашите специални инструменти My Sportsbook, My Event Builder и If Bet позволяват на играчите сами да преценят как да залагат. Те избират какво да виждат на началния си екран, могат да създават свои собствени виртуални спортни мачове, както и да залагат на множество двубои в реда, в който сами преценяват, вместо по хронологичен ред на провеждане. До момента всички тези подходи работят повече от добре за нас: в рамките на 12 месеца навлязохме на 10 нови пазара с 11-и на път. Екипът ни пък се разрасна от около 200 души в началото на 2022 г. до над 400 в средата на 2023 г. Подемът ни тепърва започва и сме твърдо решени да продължаваме да се отнасяме към своите клиенти с индивидуалното внимание, което заслужават. А към потребителите – с доверие към техните способности да преценяват какво и как точно искат да играят.
Кристиян Петров. Материалът е публикуван в бр.7/23 на сп. "Мениджър", който ще откриете в дистрибуторската мрежа, както и в дигиталното приложение ZinZin
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.