Netflix надмина очакванията за нови абонати, предупреди за растежа на приходите от реклами
Стрийминг гигантът Netflix съобщи, че е привлякъл повече от 8 млн. абонати през второто си тримесечие, тъй като платформата се е възползвала от мерките срещу споделянето на пароли и популярността на предавания като „Bridgerton“, „Baby Reindeer“ и „The Roast of Tom Brady“, предаде Ройтерс.
Въпреки че ръста при абонатите надмина прогнозите на анализаторите за повишение с 5 млн., Netflix издаде предпазливи насоки за третото тримесечие и каза, че рекламният бизнес няма да се превърне в основен двигател на растежа на приходите поне до 2026 г.
„Netflix все още е най-добрата и най-печелившата компания за стрийминг, но заедно с технологичните акции като цяло се оттеглят през последните няколко дни. Някои инвеститори може да се възползват от като цяло добрите новини и да приберат печалби сега, докато чакат възможна по-добра точка за повторно навлизане с тези акции“, каза Майкъл Ашли Шулман, главен инвестиционен директор в Running Point Capital.
Пионерът в стрийминг на видео съдържание е изправен пред насищане в Съединените щати и планира да спре редовното отчитане на нови абонати догодина. Инвеститорите се фокусират върху сравнително новия рекламен бизнес на компанията като потенциален източник на растеж.
В четвъртък Netflix каза, че печалбите от абонати през третото тримесечие ще бъдат по-ниски от съпоставимия период през 2023 г., когато компанията току-що беше въвела мерките срещу споделянето на пароли.
Компанията също така каза, че нейният вицепрезидент по продажбите на реклами, Питър Нейлър, напуска.
Анализаторът на Third Bridge Джейми Лъмли каза, че рекламният бизнес на Netflix „тепърва трябва да се докаже от гледна точка на приходите:.
За април до юни Netflix публикува печалба на акция от $4,88, в сравнение с консенсусната прогноза от $4,74 на акция, според LSEG. Приходите за тримесечието достигнаха 9,56 милиарда долара, което е в съответствие с прогнозите.
В края на юни новите регистрации доведоха общия брой глобални абонати на Netflix до повече от 277 милиона.
Netflix каза, че броят на абонаментите с реклами е нараснал с 34% спрямо предходното тримесечие, но не отбеляза колко точно абонати са избрали тази опция.
„Нашият рекламен бизнес се разраства добре и става все по-значим принос за нашия бизнес“, каза Netflix в писмо до инвеститорите. „Но изграждането на бизнес от нулата отнема време, и съчетано с големия размер на нашите приходи от абонаменти, ние не очакваме рекламата да бъде основен двигател на растежа на нашите приходи през 2024 или 2025 г.“
Компанията заяви, че очаква ръст на приходите за третото тримесечие от 14% в сравнение с преди година.
Три години след началото на своята инициатива за видеоигри Netflix заяви, че планира да пусне мултиплейър игра, базирана на „Squid Game“ по-късно тази година, когато дебютира втори сезон на антиутопичния корейски сериал. Компанията също така планира игри, свързани с „Emily in Paris“ и „Selling Sunset“.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.