Най-доброто от CES 2023: Безжична телевизия, роботи за доставка и виртуална реалност в автомобила
Техологични компании от всякакъв калибър показват най-новите си продукти на изложението CES, известно като Consumer Electronics Show. Дългоочакваното шоу се връща към нормалния си ритъм след пандемията. Заради нея то премина напълно виртуално през 2021 г. и отбеляза значителен спад в посещаемостта през 2022 г. В сряда големи имена като LG и Samsung и по-малки компании-стартъпи представиха най-новите си продукти пред медиите в Лас Вегас. Официалното откриване на шоуто е в четвъртък. „Асошиейтед прес“ предлага някои акценти от показаните технологични достижения.
БЕЗЖИЧЕН ТЕЛЕВИЗОР
LG Electronics представи 97-инчов OLED телевизор с така наречената Zero Connect Box, която предава съдържание безжично. Включеният приемник просто трябва да е в радиус от девет метра от дисплея. Но защо някой би искал безжичен телевизор? Дейвид М. Парк, старши маркетинг мениджър в южнокорейската технологична компания LG, обяснява предимствата пред агенцията. Притежателите на устройството могат да го поставят в центъра на стаята без всички тези разпръснати и проточени кабели, с които сме свикнали. Могат също така да го монтират над камина или дори на труднодостъпно място. От LG казват, че 97-инчовият LG Signature OLED M ще бъде наличен през втората половина на 2023 г. Цената все още не е обявена.
Снимка: Getty Images
ДОСТАВКИ С РОБОТИ
Представете си как се движите сред тълпите на летището в натоварени празнични дни. Опитвате се да не обръщате внимание на къркоренето в стомаха си, докато бързешком минавате покрай ресторантите, за да стигнете навреме до изхода за самолета си.
Базираната в Бруклин компания Ottonomy.io се стреми да облекчи това твърде познато безпокойство при пътуване, със своите напълно автономни роботи за доставка. Ако пътувате през летищата в Синсинати, Питсбърг или Рим, например, може да се засечете с един от тези роботи, докато носят храна директно на пътниците на изходите за самолетите им. Ottonomy.io представи в сряда на CES най-новия си робот Yeti. Голямото му предимсто е, че той има нова функци – сам разпределя доставките, коя за къде е и не е необходимо да присъства човек, за да ги взима. Роботът на компанията също така предоставя услуги за доставка на открито на тротоара на разстояние до 6,4 км. Съоснователят и главен изпълнителен директор на Ottonomy.io Ритукар Виджай каза, че цената на услугите варира в зависимост от броя роботи, които една компания иска да внедри и колко ресторанта или търговци на дребно са включени в поръчките за доставки.
АУДИО ОЧИЛА ОТ ПОЛА АБДУЛ
Певицата и танцьорка Пола Абдул също присъстваше на CES, за да пусне Idol Eyes – своята линия аудио слънчеви очила. „Исках отдавна да вляза в света на технологиите“, казва Абдул пред „Асошиейтед прес“. „Исках обаче да го направя по начин, който е най-характерен и напълно автентичен за мен“, добавя тя.
С цена от $199, слънчевите очила имат пет часа живот на батерията и възпроизвеждат звук от дръжките на рамката си чрез Bluetooth връзка. Можете да слушате музика, но и да отговаряте на повиквания. Първата колекция очила на изпълнителката, носител на награди „Грами“ и „Еми“, се предлага в седем цвята, с поляризирани стъкла с филтър за синя светлина. „Аз просто съм като омъжена за модата, движението и технологиите, защото там е сърцето ми“, казва Абдул.
ВИРТУАЛНА РЕАЛНОСТ /VR/ ЗА ВАШИЯ АВТОМОБИЛ
Компанията Holoride, базиран в Мюнхен, Германия, иска да направи возенето с кола по-забавно, по-малко да ви се замайва главата и да ви става лошо. VR слушалките на компанията позволяват на пътниците да играят видео игри, да гледат Netflix или да надзърват в Instagram, докато се возят.
Ако колата се движи, вие също се движите във виртуалния свят, помагайки за предотвратяване на т.нар. „автомобилна болест“, твърди съоснователят на компанията Даниел Профендинер. Вместо да се взирате в пътя, може да летите, да се биете с роботи или да плувате под водата. „Автомобилната индустрия е супер фокусирана върху водача, но при все по-увереното настъпление на автономните автомобили, пътниците също попадат във фокуса ни“, казва Профендинер.
Преди това VR-ът на Holoride беше достъпен само за Audi с модернизация в системата, така че слушалките да разпознават, когато колата се движи. Но на CES в сряда, компанията обяви нов продукт, който може да се използва във всяка кола. Пакетът за преоборудване, който включва VR слушалките на Holoride, предпазна лента и едногодишен абонамент струва 799 долара.
ROKU ПОЛУЧАВА СВОИ СОБСТВЕНИ ТЕЛЕВИЗОРИ
Стрийминг плейърите на Roku стават все по-удобен и рентабилен начин за гледане на телевизия. Просто го включете в телевизора си, свържете се с интернет, настройте акаунта си в Roku и започнете да предавате поточно вашите любими филми. Roku разширява гамата си от устройства за видео стрийминг, за да включи и свързани с интернет телевизори, носещи нейната марка.
На CES е поредният опит на Roku да затвърди позицията си на център за стрийминг на образи във вече започналото преминаване от телевизия, предоставяна чрез интернет връзки, вместо от кабелни и сателитни системи. Когато комплектите бъдат пуснати по-късно тази пролет, това ще е знакът, че Roku ще е започнала да прави свои собствени телевизори. Компанията от Сан Хосе, Калифорния, ще продължи да си сътрудничи с различни други производители, за да включи своя софтуер за телевизори, свързани с интернет – подход, който Roku започна през 2014 г.
Решението да прави свои собствени телевизори, като същевременно продължава да предоставя софтуера си на конкурентни производители, е подобно на това, което Google прави със своите смартфони Pixel от 2016 г. насам. Google продължи да предоставя своята операционна система Android на Samsung и други производители на смартфони, докато използва своята Pixel line-up като начин да се демонстрира как софтуерът работи най-добре и да се повиши осведомеността за неговата марка на пазара на мобилни устройства. 11 модела телевизори на Roku с екрани, вариращи от 24 инча до 75 инча, се очаква да се продават за около $120 до $1000 когато пристигнат в магазините. Компанията Roku се радва на ранно предимство отпреди 15 години в сега процъфтяващата индустрия. Тогава компанията пусна първото си устройство за стрийминг. Технолозите на компанията работиха върху устройството като таен проект, в рамките на Netflix. Това бяха ранните етапи на изграждане на това, което сега е най-голямото видео стрийминг обслужване в света.
Тъй като технологични гиганти като Amazon и Apple пуснаха свои собствени устройства за стрийминг, Roku започна да се разширява към свързани с интернет телевизори, произведени от други компании.
По темата работи Стоян Сираков
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.