Morgan Stanley: Мicrosoft и Sony ще са големите бенефициенти от навлизането на ИИ в гейминга
Гейминг платформите, включително Xbox на Microsoft Corp. и PlayStation на Sony Group Corp., ще бъдат „най-ясните бенефициенти от приемането на изкуствения интелект (ИИ) в индустрията за видеоигрите“. Тази оценка е на анализатори на Morgan Stanley, цитирани от Блумбърг.
Според тях собствените на гейминг платформи ще бъдат по-изолирани от рисковете от смущения, причинени от изкуствения интелект, и всъщност вероятно ще се превърнат в основно средство за разпространение на ИИ инструменти. Анализаторите, водени от Матю Кост, смятат, че в тази група на бенефициенти попадат още Unity Software Inc., Roblox Corp. и Tencent Holdings Ltd.
Появата на ИИ предлага на индустрията шанс да преработи бизнес модел, който в някои случаи е тромав и клиширан. Компаниите за видеоигри също възприемат и разработват инструменти за изкуствен интелект в отговор на нарастващите разходи и стагниращите цени на продуктите.
„Изглежда, че новите ИИ инструменти ще променят начина, по който се правят игрите“, пишат анализаторите на Morgan Stanley.
Въздействието върху издателите обаче вероятно ще бъде смесено. Въпреки че технологията ще намали разходите за създаване и експлоатация на първокласни „AAA“ игри с до 15%, тя също ще увеличи конкуренцията, добавят те.
Morgan Stanley вижда „ясен бичи казус за Ии“ за по-големите издатели на AAA игри като Ubisoft Entertainment SA, Nexon Co. и Take-Two Interactive Software Inc. – като последната вижда потенциално увеличение на печалбите от 10% от по-ниски разходи. По-малките издатели като Playtika Holding Corp., от друга страна, ще се възползват най-малко от ИИ и може да страдат от по-ниски бариери за навлизане на пазара, според доклада.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.